اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

خارطوم: فرصت حذف نام سودان از لیست سیاه فراهم شده است

همزمان با افزایش گزارش‌ها در خصوص سازش قریب‌الوقوع سودان با رژیم صهیونیستی، رئیس شورای حاکمیتی این کشور اعلام کرد فرصتی برای خط خوردن نام سودان از فهرست تروریستی فراهم شده است.

خارطوم: فرصت حذف نام سودان از لیست سیاه فراهم شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان، امروز (شنبه) از  فراهم آمدن یک فرصت مناسب برای خط خوردن نام سودان از فهرست آمریکا درباره کشورهای حامی تروریسم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، عبدالفتاح البرهان در نشستی تحت عنوان اقتصاد اول ملی در این خصوص گفت که چندین فرصت برای خروج از بحران پیش روی دولت سودان قرار گرفته است که یکی از این فرصت‌ها خط خوردن نام سودان از فهرست تروریستی آمریکا است.

طبق این گزارش، البرهان در ادامه با تأکید بر اینکه این فرصت بایستی غنیمت شمرده شود، گفت که ماندن سودان در لیست سیاه مانع ملحق شدن این کشور به جامعه بین‌الملل و دمیدن روحیه‌ای جهانی و جدید در جسم اقتصاد ملی این کشور می‌شود.

 این گزارش در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته روزنامه صهیونیستی «معاریو» ادعا کرد که دو کشور عمان و سودان به احتمال زیاد این هفته عادی‌سازی کامل روابط خود با تل‌آویو را اعلام کنند.

در عین، روز پنجشبنه، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» خبر داده بود که سودان در مذاکره با آمریکا، پذیرش عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را مشروط کرده که یکی از شرط‌ها خط زدن نام این کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم عنوان شده است. (جزئیات بیشتر).

آمریکا در سال ۱۹۹۳ و در دوره حکومت «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان، این کشور را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد که در نتیجه آن سودان از دریافت کمک‌های مالی و وام از صندوق بین‌المللی و بانک جهانی محروم شده است.

دسامبر ۲۰۱۸ تظاهرات گسترده علیه البشیر در سودان آغاز شد و در نهایت نیز به سرنگونی رژیم البشیر منتهی شد و پس از آن شورای حاکمیتی متشکل از غیرنظامیان و نظامیان قدرت را به دست گرفت که ریاست آن را «عبدالفتاح البرهان» بر عهده دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول