اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تعداد پس‌لرزه‌های زلزله مراوه‌تپه به عدد 8 رسید/ 80 روستا تحت تاثیر زلزله مراوه‌تپه

پس از زمین لرزه ۵.۲ ریشتری صبح امروز در مراوه‌تپه گلستان، هشت پس لرزه دیگر در این منطقه رخ داد که سه زمین‌لرزه بالا سه دهم ریشتر بوده است.

تعداد پس‌لرزه‌های زلزله مراوه‌تپه به عدد 8 رسید/ 80 روستا تحت تاثیر زلزله مراوه‌تپه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پس از زمین لرزه ۵.۲ ریشتری صبح امروز در مراوه‌تپه گلستان، هست پس لرزه دیگر در این منطقه رخ داد که ابتدای در ساعت 9:33 دقیقه در عمق 10 کیلومتری پس‌لرزه 2.8 ریشتری رخ داد.

در ساعت 10:05 دقیقه پس‌لرزه 3.3 ریشتری، در ساعت 10:30 دقیقه زمین‌لرزه به بزرگی 4.6 در مرز جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان و در داخل آن کشور به وقوع پیوست.

در ساعت 10:47 دقیقه در عمق 6 کیلومتری پس‌لرزه‌ دیگر به بزرگی سه ریشتر به وقوع پیوست.

ساعت 12:13 نیز پس‌لرزه 2.8 دهم ریشتری اتفاق افتاد.

استاندار گلستان در جلسه ستاد مقابله با کرونا که هم اکنون در حال برگزاری است، گفت: زلزله ساعت 9 و 16 دقیقه صبح امروز مراوه تپه باعث شد که 80 روستای استان تحت تاثیر این زلزله قرار گیرند.
 حق‌شناس اظهار کرد: براساس گزارش اولیه دریافتی 80 واحد مسکونی که اکثرا خشتی و گلی بوده براثر زلزله شهرستان مراوه‌تپه خسارت دیده و سقف و دیوارهای این واحدهای مسکونی ترک برداشته است که خوشبختانه تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: تیم امداد هوایی و تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر گلستان به همراه تیم «آنست» (سگ‌های زنده یاب) در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت نیاز با بالگرد به منطقه مراوه‌تپه اعزام شوند.

سید رحیم میرکریمی اظهار کرد: به دنبال وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه صبح امروز در منطقه مرزی مراوه‌تپه، هفت تیم ارزیاب از هلال احمر گلستان به منطقه اعزام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده از دهیاران، بخشداری‌ها و تیم‌های ارزیاب اولیه، زمین لرزه در برخی منازل روستایی، موجب ترک‌خوردگی خانه‌ها شده است.

گفتنی است زلزله ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه صبح امروز شهرستان مراوه‌تپه در استان گلستان را لرزاند، این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۸.۰۹۴ و طول جغرافیایی ۵۵.۹۷۹ و در عمق ۱۰ متری از سطح زمین به وقوع پیوست.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان دقایق بعد از وقوع زلزله اعلام کرد که براساس گزارشات اولیه دریافتی این زمین لرزه تاکنون خسارت جانی نداشته است.

سیدرضا قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: برق منطقه به دلیل اتصالی سیم‌های برق قطع شده و نیروها در حال رفع مشکل هستند.

گفتنی است، تمامی تیم‌های امدادی و عملیاتی به مراوه‌تپه اعزام شدند و تمامی دستگاه‌ها در حالت آماده‌باش هستند.

لازم به ذکر است در لحظات ابتدایی پس از وقوع زلزله فرماندار مراوه‌تپه از ورود خسارت به چند دامداری در روستاهای این شهرستان گزارش داده است.

انتهای پیام/83004/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول