اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«اف‌بی‌آی» دو طرفدار داعش را به اتهام طرح ریزی بمب‌گذاری در آمریکا دستگیر کرد

اداره تحقیقات فدرال آمریکا دو حامی گروه داعش را که قصد داشتند در مکان‌هایی نظیر کاخ سفید، برج ترامپ و مرکز بورس نیویورک حمله تروریستی انجام دهند بازداشت کرد.

«اف‌بی‌آی» دو طرفدار داعش را به اتهام طرح ریزی بمب‌گذاری در آمریکا دستگیر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) دو طرفدار گروه تروریستی داعش را به اتهام برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در مناطق حساسی در این کشور بازداشت کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی «راشا تودی»، با این‌که اسناد مربوط به اتهامات این دو فرد در دسترس نیست برخی رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که قصد داشتند به داعش کمک کرده و درخصوص عضوگیری در این گروه تروریستی گفت‌وگوهایی داشته‌اند.

طبق این اسناد، این دو شهروند آمریکایی با نام‌های «شان متیوس» و «جیلین مولینا» در چت رومی آنلاین درباره «تبلیغ تفکرات افراطی اسلامی و انجام حملات تروریستی در آمریکا و دیگر کشورها از طرف داعش» گفت‌وگو داشته‌اند.

در این گفت‌وگوها متیوس از افراد حاضر در چت روم می‌خواهد از حمله به مراکز خرید که کودکان در آن‌ها حضور دارند خودداری کرده و در عوض به مکان‌های حساسی مانند کاخ سفید، برج ترامپ و مرکز بورس نیویورک حمله کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سال گذشته مدعی شد کشورش خلافت داعش را به طور کامل شکست داده است اما شواهد نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در حال تقویت هسته‌های خاموش این گروه تروریستی در سوریه و عراق هستند.

چندی پیش «محمد البلداوی» عضو ائتلاف الفتح با اشاره به دخالت‌های آمریکا در امور عراق گفت که آمریکا از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند.

این مقام عراقی گفت ادله و فایل‌های ویدئویی در این باره وجود دارد که نشان می‌‌دهد آمریکا در حال کمک به داعش در مناطق مختلف کشور است و تا به این لحظه آمریکا مسئول بخش زیادی از حوادثی است که در عراق رخ می‌دهد.

او اشاره کرد که بیشتر این فیلم‌ها در جریان عملیات‌های آزادسازی مناطق مختلف عراق گرفته شده و حمایت‌های آمریکا از داعش و کمک‌های تسلیحاتی و غذایی آن به داعش مشهود است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول