اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نقشه راه صادرات زنجان طی 2 سال تدوین شده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: نقشه راه تجارت خارجی استان با هدف صادراتی یک میلیارد دلاری از استان طی دو سال تدوین شده است.

نقشه راه صادرات زنجان طی 2 سال تدوین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه هیأت نمایندگان اتاق زنجان و دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللICC ظهر امروز با محوریت بررسی گسترش همکاری‌های موجود و همچنین برداشتن موانع همکاری در سالن جلسات شهید شهریاری اتاق زنجان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان در ابتدای این جلسه با تأکید بر لزوم افزایش تعاملات با اتاق بازرگانی بین‌الملل ICC برای بهره‌مندی تجاری فعالان اقتصادی، اظهار کرد: شرایط امروز برای اقتصاد ما بحرانی است، اما این شرایط گذرا است و اتاق‌ها باید برنامه‌ریزی اصولی و مدون برای ارتباط با کشورهای دیگر داشته باشند.

علی یگانه‌فرد با تاکید بر لزوم حرکت به سمت تجارت با استانداردهای جهانی گفت: ظرفیت‌های ایران بسیار بالاتر از کشورهایی چون ترکیه و کشورهای همسایه ایران است که باید از آن به شکل مطلوبی استفاده شود.

وی از لزوم افزایش اعضای اتاق بازرگانی بین‌الملل در ایران در راستای افزایش تعاملات با سایر کشورها خبر داد و اظهار کرد: اتاق بازرگانی بین‌الملل ۴۵ میلیون عضو دارد که اهمیت این بخش را دو چندان می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان در ادامه با اشاره به سابقه و قدمت کار اتاق بازرگانی زنجان و فعالیت‌های کمیسیون‌ها و تشکل‌های آن تصریح کرد: هفت هدف اصلی طی سال‌جاری برای اتاق بازرگانی زنجان برنامه‌ریزی شده و اتاق بر همان اساس برنامه خود را پیش می‌برد.

یگانه فرد با اشاره به کار ویژه و کارشناسی بر روی نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان از سوی اتاق زنجان که در آن سرفصل‌ها، فرآیندها، ظرفیت‌ها و بازارهای جدیدی برای تجارت و صادرات استان زنجان پیش‌بینی شده است، گفت: افزایش صادرات استان در دو سال و رساندن آن به یک میلیارد دلار از جمله اهداف اصلی این نقشه راه است.

وی با بیان اینکه گسترش واحدهای صادراتی و ارتقای سطح کیفی تولیدات نیز از دیگر اهداف نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان است، عنوان کرد: صنعت روی استان ۷۰ درصد صادرات استان را تشکیل داده که سبد نخست صادراتی استان است و بازارهایی برای آن پیش‌بینی شده، همچنین در بخش کشاورزی بازارهای جدید برای استان بررسی شده که در این زمینه اتاق بازرگانی بین‌المللی و کمیته ایرانی آن می‌تواند نقش بسزایی را در ایجاد ارتباط و توسعه نقشه راه استان زنجان داشته باشند.

نقشه راه تجارت خارجی استان می‌تواند الگوی خوبی برای استفاده سایر استان‌ها باشد

در ادامه دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل با اشاره به اینکه ICC در زمینه‌های مختلفی می‌تواند با اتاق‌ها ارتباط داشته باشد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید با دید بلندمدت و هدفدار پیش‌بینی شود، چرا که کرونا و شرایط تحریم یک روزی به پایان خواهد رسید، در این زمینه اتاق بازرگانی زنجان به خوبی نقشه راه تجارت خارجی را تدوین کرده که می‌تواند الگوی خوبی برای استفاده سایر استان‌ها نیز باشد.

محمد خزایی با بیان اینکه بیماری کرونا کل اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده اما کارها رها نشده و با شکل و شمایلی جدید آن پیگیری می‌شود، تصریح کرد: تحریم‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی همواره با شدت و حدت کم و یا زیاد بوده، اما پیشرفت‌های ما در بخش‌های زیادی چون فناوری و علوم و ... بر اثر همین فشارها شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به بازارهای خارجی و استفاده از آن در بخش خصوصی باید ساماندهی شده و منسجم عمل شود، ابراز کرد: استفاده از ظرفیت‌های گروه‌ D8 که در نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان نیز دیده شده کمتر در دیگر نقاط کشور به کار گرفته شده و ظرفیت بسیار مهمی است.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل با اشاره به اینکه ایجاد ارتباط با کمیته ملی کشورها از طریق اتاق بازرگانی بین‌المللی می‌تواند صورت گیرد، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های اتاق‌های مشترک همچون اتاق ایران و روسیه که فعالیت خوبی دارد، اتاق مشترک ایران و چین و یا ایران و عمان مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه ۱۰۱ سال از عمر تاسیس اتاق بازرگانی بین‌الملل می‌گذرد، اظهار کرد: کمیته تجارت و سرمایه‌گذاری در بخش ایرانی این اتاق بازرگانی بین‌الملل تاسیس شده و کار خود را آغاز می‌کند.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل با تاکید بر اینکه حضور نمایندگان رؤسای اتاق‌ها در کنفرانس‌های بین‌المللی می‌تواند تاثیر به سزایی در توسعه روابط تجاری خارجی داشته باشد، ابراز کرد: یک بخش از کار ICC تدوین قوانین تجارت خارجی است و یک فصل دیگر آن نیز حل اختلافات تجاری است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف به کار گرفته شود.

محمود ضرابی نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات فراوانی که شرکت‌های تولیدی و صادراتی در حوزه صادرات دارند، ابراز کرد: می‌توان با کمک کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل مشکلات واحدهای تولید در حوزه بین‌الملل را حل کرد.

زنجان ارتباط خوبی با کشورهای عضو اکو دارد

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان زنجان در سنوات گذشته در بخش تجارت بین‌الملل پیشرو بوده است، خاطرنشان کرد: حتی نخستین نمایشگاه استان زنجان در شهر ظهران عربستان به همت اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

مهدی رنگ رونا با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز نقشه راه تجارت خارجه استان زنجان با کار کارشناسی شده آماده شده است که کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل می‌تواند در عملیاتی کردن آن کمک حال ما باشد، تصریح کرد: استان زنجان ارتباط خوبی با کشورهای عضو اکو داشته است و حتی در بخش acd نیز پیشگام بوده و به عنوان میزبان مطرح بوده که با توجه به همه موضوعات و سابقه خود در حوزه بین‌الملل می‌توان کارهای زیادی را با کمک اتاق بازرگانی بین‌الملل در استان زنجان انجام داد.

محسن عطاییان عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت بسیار مهم و منحصر به فردی در کشور به نام مدرسه کسب و کار با مجوز منحصر به فرد وزارت علوم دارد، تصریح کرد: دانشجویان آن نیز از میان مدیران میانی در حوزه کسب و کار هستند که می‌توان آنها را به دانش روز مجهز کرد که از این ظرفیت می‌توان با کمک کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل استفاده و آموزشهای سفارش شده در این موسسه کسب و کار انجام داد.

 انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول