اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نظارت بر اماکن عمومی و اصناف سمنان تشدید می‌شود

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: مراقبت‌ها و نظارت‌ها بر اماکن عمومی و اصناف این استان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تشدید خواهد شد.

نظارت بر اماکن عمومی و اصناف سمنان تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر امروز در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا با بیان اینکه طبق آمارهای اعلام‌شده صبح امروز در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، بیش از ۷۰ درصد مردم استان سمنان پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند، بر تحقق ۳۰ درصد باقی مردم در رعایت مسائل بهداشتی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه همراهی مردم می‌تواند به مسؤولان و کادر بهداشت و درمان برای ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر ویروس منحوس کرونا کمک کند، بیان کرد: یکی از مسائلی که در ستاد ملی مقابله با کرونا کشور مورد تأکید بوده، افزایش و تشدید نظارت‌هاست.

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان با بیان اینکه مراقبت‌ها و نظارت‌ها بر اماکن عمومی و اصناف در زمینه مقابله با کرونا باید تشدید شود، گفت: اگر در این نظارت‌ها مسؤولان و ضابطان امر متوجه عدم رعایت پروتکل‌ها شوند، حتماً ادامه فعالیت‌های آن مکان و یا مجموعه صنفی متوقف خواهد شد و در این حوزه از مردم نیز کمک می‌خواهیم تا در این نظارت همگانی مشارکت داشته باشند.

خجسته‌پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های عزاداری ایام ماه صفر گفت: انتظار است که عزاداران حسینی در این ایام نیز پروتکل‌های بهداشتی را مانند دهه اول و دوم ماه محرم به‌خوبی رعایت کنند تا دچار مشکل نشویم.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، خروج از کشور و حضور در کربلای معلی طی ایام اربعین حسینی امکان‌پذیر نیست و در شهرها و استان‌ها راهپیمایی برگزار نخواهد شد.

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر برگزاری مراسم و سوگواری اربعین در منازل بیان داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند مردم عزادار استان سمنان می‌توانند در منازل خود نسبت به عزاداری اهل‌بیت (ع) و به‌خصوص پیامبر گرامی اسلام (ع) اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه رعایت مردم در مجموع خوب بوده است، گفت: در برخی مدارس و مراکز آموزشی استان، مواردی از ابتلای کادر اداری و آموزشی گزارش شد که بلافاصله عملکرد مدرسه از آموزش حضوری به‌صورت غیرحضوری تغییر کرد.

او گفت: آمادگی برای مقابله با کرونا وجود دارد مضافاً اینکه خوشبختانه رعایت عمومی مردم استان سمنان در زمینه بهداشت، نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد و لذا باید نظارت‌ها را نیز در کنار رعایت مردمی افزایش داد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول