اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

صرفه جویی مالی دانشگاه ها در کرونا به بهبود زیرساخت دانشجویی اختصاص می‌یابد

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم از دستورالعمل الزامی هزینه کرد منابع مالی مازاد و ذخیره شده بخش دانشجویی دانشگاه ها در دوران کرونا در همان بخش خدمات دانشجویی خبر داد.

صرفه جویی مالی دانشگاه ها در کرونا به بهبود زیرساخت دانشجویی  اختصاص می‌یابد

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس از دستورالعمل الزامی هزینه کرد منابع مالی مازاد و ذخیره شده بخش دانشجویی دانشگاه ها در دوران کرونا در همان بخش خدمات دانشجویی خبر داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در دوران شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت های حضوری دانشگاه ها فکری به حال منابعی که احتمالا صرفه جویی می شود، شده است؟ اظهارداشت: صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم طی بخش نامه ای به دانشگاه ها ابلاغ کرده که اگر در حوزه اعتبارات دانشجویی، به دلیل تعطیلی فعالیت های حضوری دانشگاه، منابعی ذخیره شد یا از این محل، صرفه جویی در منابع انجام شد، این منابع باید در همان حوزه های مربوط به خدمات دانشجویی هزینه شود و نباید از این حوزه خارج شود.

*برای روزی که کرونا تمام شود آماده می شویم

وی گفت: به این ترتیب به دانشگاه ها تاکید شده که منابع احتمالی صرفه جویی یا ذخیره شده باید صرف بهینه سازی و ارتقا کیفیت همان اماکن دانشجویی شود که این اماکن می تواند خوابگاه، رستوران، زمین ورزشی و همه اماکن مربوط به دانشجویان باشد.

مطیعی با تاکید بر اینکه بنابراین این منابع در حوزه های مشخص هزینه می شوند، گفت: برای مثال در طرح فعلی ارتقای امکان دانشجویی و خوابگاه ها که با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان، خیرین و دانشگاه ها انجام می شود، بخشی از اعتباراتی که دانشگاه در طرح پرداخت می کنند از همین محل تامین می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: ویروس کرونا سرانجام تمام می شود و شرایط به همین منوال نمی ماند بنابراین امروز باید برای روزی که دانشگاه ها به شرایط قبل از کرونا باز می گردانند آماده باشیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول