اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

نگرانی داوطلبان و خانواده ها از پایان مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 99 / فرصت انتخاب تمدید شد

در حالی که برخی از داوطلبان و خانواده ها نسبت به مهلت فشرده انتخاب رشته در کنکور سراسری امسال ابراز نگرانی می کردند، سازمان سنجش آموزش کشور در آخرین روز از مهلت باقی مانده، فرصت انتخاب رشته را تمدید کرد.

نگرانی داوطلبان و خانواده ها از پایان مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 99 / فرصت انتخاب تمدید شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، طبق اعلام قبلی سازمان سنجش آموزش کشور مهلت انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ که از ۲ مهرماه آغاز شده بود قرار بود امروز ۵ مهرماه به پایان رسد.

امروز در حالی آخرین روز از فرصت انتخاب رشته در کنکور امسال اعلام شده بود که هنوز ۸۰ درصد داوطلبان مجاز کنکور سراسری ۹۹ انتخاب رشته نکرده اند.

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در حالی که یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر در کنکور سراسری امسال مجاز به انتخاب رشته شده اند تا امروز  فقط ۱۶۶ هزار و ۹۳۴ نفر مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند که جمعیت بسیار کمی است.

در این باره، نگرانی هایی از سوی برخی از داوطلبان و خانواده ها مطرح شده است.

*۴ روز برای انتخاب رشته کنکور سراسری کم است

موسی نژاد، مادر یک داوطلب کنکور امسال که پیش از این در جریان برگزاری کنکور سراسری درباره جزئیات برگزاری آزمون و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور با خبرنگار فارس گفت وگو کرده بود، امروز در تماس با خبرنگار فارس، نگرانی خود را نسبت به پایان مهلت انتخاب رشته ابراز کرد.

درباره شرایط خاص برگزاری کنکور کرونایی می توانید این ویدئو را مشاهده کنید:

وی که دخترش در گروه تجربی کنکور داده است به خبرنگار فارس، گفت: هنوز انتخاب رشته را وارد نکرده ایم و اغلب دوستان دخترم هم همین وضع را دارند.

وی ادامه داد: در هفته گذشته هم دخترم و هم ما به شدت درگیر انتخاب رشته در خانه و موسسه بودیم. واقعا کار سختی است و هنوز هم به مرحله وارد کردن اطلاعات نرسیده ایم.  

وی در این گفت وگو خواست که در صورت امکان با انعکاس نگرانی شان، درخواست تمدید مهلت را مطرح کنیم.

*مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری تمدید شود

یزدانی مشاور در انتخاب رشته های کنکور سراسری در گفت وگو با خبرنگار فارس به مدت کوتاه برای انتخاب رشته امسال اشاره کرد و گفت: امسال طبق رویه خاص کرونایی سازمان سنجش آموزش کشور، پیش بینی می شد که فرصت انتخاب رشته کنکور سراسری هم مانند کنکورهای ارشد و دکترا کم باشد اما برای کنکور سراسری با این جمعیت از داوطلبان مهلت ۴ روزه برای انتخاب رشته واقعا کم است.

وی گفت: امیدواریم که سازمان سنجش آموزش کشور امروز این فرصت را تمدید کند و انتظار تمدید مهلت را داریم؛ زیرا با اینکه در ۲ روز اخیر که روزهای ۵ شنبه و جمعه آخر هفته قبل بود به شدت از نظر زمانی برای مشاوره به دانش آموزان و خانواده ها تحت فشار بودیم اما هنوز درخواست های بسیاری را نتوانسته ایم جواب دهیم.

این مشاور در کنکور گفت: معمولا استرس داوطلبان کنکور سراسری و خانواده های آنان برای انتخاب رشته بیشتر از داوطلبان کنکورهای دیگر است و از این رو همیشه علاقه دارند که بابت همه سوالات و بهترین انتخاب های ممکن فرزندشان مطمئن شوند.

وی بار دیگر خواست که فرصت انتخاب رشته تمدید شود.

*۲ روز به مهلت انتخاب رشته اضافه شد

اما با توجه به زمان فشرده انتخاب رشته امسال، سازمان سنجش آموزش کشور در آخرین روز از مهلت باقی مانده، ۲ روز دیگر فرصت انتخاب رشته را تمدید کرد.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار فارس، گفت: انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ تا پایان روز دوشنبه ۷ مهرماه تمدید شد.

وی گفت: علاوه بر تمدید مهلت انتخاب رشته، اطلاعیه رشته های جدید هم برای انتخاب رشته داوطلبان تا پایان امشب در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و داوطلبان می توانند با مشاهده این رشته ها، درصورت تمایل آنها را هم اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: چهارشنبه ۲مهر ماه هم رشته های جدیدی برای انتخاب داوطلبان در سایت سنجش قرار گرفته بود که داوطلبان بهتر است به آن رشته ها هم توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول