اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پرداخت ۹۴ درصد از اعتبارات بخش سرمایه‌گذاری همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از پرداخت ۹۴ درصد از اعتبارات بخش سرمایه‌گذاری استان خبر داد.

پرداخت ۹۴ درصد از اعتبارات بخش سرمایه‌گذاری همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، احمد توصیفیان ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ادارات کل زیرمجموعه بخش تعاون استان اظهار کرد: از مجموع ۴۴۱ میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته به بخش سرمایه‌گذاری استان تاکنون ۴۱۳ میلیارد تومان یعنی ۹۴ درصد ان پرداخت شده و مابقی منتظر ارائه طرح‌های مورد نظر است.

وی افزود: سال گذشته به منظور فعال شدن حوزه اشتغال خانگی ۵۹۰ میلیون تومان با نرخ چهار درصد به شهرستان نهاوند پرداخت شده و امسال هم ۶۰۰ میلیون تومان به این حوزه داده شده که خوشبختانه طرح‌های مرتبط نیز به ما ارائه شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: در حوزه مشاغل روستایی سال گذشته ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد یک‌هزار و ۶۵ مورد شغل  پرداخت شده که بخشی از آن برای دام بوده است.

وی در خصوص حمایت از مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز گفت: سال گذشته ۷۵ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی استان برای پرورش دام‌های کوچک پرداخت شده است.

توصیفیان افزود: یکی از اهداف وزارت تعاون شفاف‌سازی و مبارزه با فساد بوده که بر این اساس  سامانه جامع شفافیت، سامانه جامع کار و سامانه تعاون رونمایی و فعال شده و در شرایط کرونایی افراد برای انجام کارهای خود به آن مراجعه می‌کنند. 

وی به برنامه سه ساله استاندار در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال اشاره کرد و افزود: این برنامه در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری با تقسیم کار بین ۲۰ دستگاهاستان و شهرستان و ارائه گزارش کار ماهانه، در حال تحقق است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان در خصوص ارائه تسهیلات به دام‌های سنتی نیز گفت: بر اساس مصوبه مجلس تسهیلات به دام‌های سنتی، با توجه به دستورالعمل‌های موجود از اواخر سال ۹۷ این موضوع در کل کشور ممنوع شد.

وی افزود: درخواست شد این تسهیلات سمت اولویت‌های دیگر استان از جمله در نهاوند به سمت کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، لبنیات و... سوق داده شود.

انتهای پیام/ 3140/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول