اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نباید آب پتروشیمی الوند از سد کمال صالح تامین شود/ ابتدا تکلیف آلایندگی پتروشیمی الوند مشخص شود

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسنادی دال بر آلاینده بودن پتروشیمی الوند وجود دارد، گفت: نباید از آب سد کمال صالح برای پتروشیمی استفاده شود.

نباید  آب پتروشیمی الوند از سد کمال صالح تامین شود/ ابتدا تکلیف آلایندگی پتروشیمی الوند مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمود احمدی‌بیغش ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح احداث پتروشیمی الوند اظهار کرد: ایجاد پتروشیمی الوند چالش‌های را در استان به دنبال خواهد داشت که در این خصوص مراتب اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به آلاینده بودن شهر اراک و شازند و وجود سندهایی دال بر آلاینده بودن پتروشیمی الوند احداث این مجتمع می‌تواند بر مشکلات آلودگی هوای اراک و شازند بیافزاید.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون با ایجاد صنایع آلاینده در شعاع ۳۰ کیلومتری کلان‌شهرها مخالف است، بیان کرد: در شرایطی که برخی از شهروندان اراک هنوز از آب سد کمال صالح محروم هستند و استان با مشکل کمبود آب مواجه می‌باشد، چرا باید آب مورد نیاز این پتروشیمی از سد کمال صالح تأمین شود.

احمدی‌بیغش گفت: ساخت پتروشیمی در شرایطی صورت گرفته که وزیر نفت مدعی است مجوزی برای این مجموعه صادر نشده است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات این صنعت آلودگی زیستی است و شازند به خاطر آلودگی زیاد در حد انفجار است و مهم‌تر اینکه قانون می‌گوید در 30 کیلومتری کلان‌شهر نباید این صنعت احداث شود در صورتی که این واگذاری در 26 کیلومتری اراک است.

احمدی‌بیغش ادامه داد: مسؤولان ارشد استان پرونده پتروشیمی را به‌صورت ویژه دنبال می‌کردند که آخر هم به نتیجه رسید و هیأت دولت در کمیته زیربنایی طرح را تأیید کرد.

وی بیان داشت: سندی دارم که نشان می‌دهد پتروشیمی الوند دارای آلودگی است  و این مبحث از سمت خود محیط‌زیست مطرح شده است البته با مسؤولین ارشد در محیط‌زیست صحبت کردیم که گفتند محیط‌زیست جواب دو پهلو داده است، با رئیس حفاظت محیط‌زیست نشستی را داشتیم که گفت  به این نتیجه رسیدیم که اینجا آلایندگی ندارد، در صورتی که در سند محیط‌زیست آورده شده بود که آلایندگی وجود دارد، ضمن اینکه پتروشیمی در حالی از آب سد کمال صالح استفاده می‌کند و آب این سد شرب است که البته فلسفه وجودی این سد تأمین آب شرب اراک است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس مصوبه وزارت نیرو از 46 روستای در مسیر سد کمال صالح 22 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود و این یعنی خشکسالی محض، چرا باید از آب این سد برای پتروشیمی استفاده کنند در صورتی که از این مصوبه مردم این اهالی هیچ سودی نبرده‌اند و به جای این، آب را به پتروشیمی داده‌اند.

احمدی‌بیغش همچنین در خصوص عزل و نصب فرمانداران در استان نیز بیان کرد: اگر سوابق فرمانداران را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که کاری برای انقلاب به چشم نمی‌خورد و این نشان‌دهنده این است که انتصابات بر مبنای شایسته‌سالاری نیست و دولت برای پوشاندن کارنامه ناموفق خود با این کارها مردم را سرگرم می‌کند.

وی با بیان اینکه کارخانه قند شازند به عنوان هویت ملی و شناسنامه شازند شناخته شده است اضافه کرد: برای راه‌اندازی این کارخانه به فکر منافع مردم نیستند و شاید هم می‌خواهند این کارخانه توسط نماینده مجلس احیا نشود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کارخانه تقریباً حدود 100 سال قدمت دارد ادامه داد: فرسوده بودن بنا و تجهیزات و البته جایگیری آن در مرکز شهر باعث شده تا بنیاد مستضعفان به دنبال آن باشد تا در مکانی جدید کارخانه را راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول