اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

صدور و تمدید کارت بازرگانی در سامانه جدید متوقف است

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به بی‌توجهی به نظرات بخش خصوصی گفت: با انتقال صدور و تمدید کارت بازرگانی به سامانه جامع تجارت، صدور و تمدید این کارت‌ها عملا متوقف شده است.

صدور و تمدید کارت بازرگانی در سامانه جدید متوقف است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد لاهوتی امروز در جلسه دیدار فعالان بخش خصوصی با وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر کسی پوشیده نیست که صادرات و تولید در کشور در شرایطی که امسال با عنوان جهش تولید نامگذاری شده، مغفول مانده است و حتی می‌توان گفت که امسال ضعیف‌ترین سال در حمایت تولید و حمایت از صادرات بوده است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه راه جهش تولید از رونق صادرات می‌گذرد، بیان داشت:  لذا درخواست ما از شما  به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صمت این است که در وهله اول برای تولید کنندگان و صادرکنندگان به عنوان متولی عمل کنید، زیرا ما تا  امروز ما از این حمایت به دلیل اختلاف‌نظرهایی که در داخل دولت و یا در مجلس وجود داشته محروم بوده‌ایم. 

وی گفت: اگرچه تشکل‌ها و بخش‌خصوصی در جلسات دولتی حضور دارند، اما توجهی به نظرات ما به عنوان بخش خصوصی نمی‌شود، لذا حضور ما در  این جلسات به معنای حضور نماینده بخش خصوصی در جلسات نیست و به عبارتی فقط وقت و انرژی و هزینه هدر می‌رود.

لاهوتی بیان داشت: موضوع تنظیم بازار سایه سنگینی بر صادرات انداخته است، به طوری که  هر روز شاهد  اعمال محدودیت‌های خلق‌الساعه در بحث صادرات و بدون اعلام قبلی به صادرکنندگان هستیم و این موضوع مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است. 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: لذا در سال جاری که به نام جهش تولید صادر شده  با تغییراتی که در حوزه صدور و تمدید کارت بازرگانی انجام شد، عملا توقف صادرات صورت گرفته، البته اگر نخواهیم بگویم توقف صادرات باید گفت که  توقف صدور و تمدید کارت‌ها اتفاق افتاده است و کسی پاسخگو نیست و هر کسی در حوزه مسئولیت خود توپ را از زمین خود به زمین دیگری می‌اندازد، بنابراین  به نظر می‌رسد که شما باید به این موارد در صورت اخذ رای اعتماد از مجلس به صورت اورژانسی رسیدگی کنید. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول