اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و سرما و آبگرفتگی از فردا در بخش هایی از کشور/هشدار جدی به کشاورزان

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن هشدار جدی به کشاورزان بابت حفاظت از محصولات گفت: از بعدازظهر فردا کاهش دما متوسط تا 10 درجه در خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان پیش بینی می‌شود.

برف و سرما و آبگرفتگی از فردا در بخش هایی از کشور/هشدار جدی به کشاورزان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: از بعدازظهر یکشنبه ششم مهرماه کاهش دما به‌طور متوسط 8 تا 10 درجه در خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان پیش بینی می شود که این شرایط تا بامداد چهارشنبه 9 مهر ادامه دارد.

* ضرورت تجهیز گلخانه ها به سیستم های گرمایشی

وی ادامه داد: توصیه می شود اتخاذ تمهیدات لازم در تامین انرژی و اقدامات پیشگیرانه کشاورزی شامل تسریع در برداشت محصولات گوجه فرنگی و ذرت، کود دهی محصول ذرت و چغندر قند جهت جلوگیری از تنش سرمایی و پوشش دهی جایگاه های تولید کشمش، محلول پاشی کود پتاس در مزارع سویا جهت جلوگیری از تنش سرمایی و تجهیز گلخانه ها به سیستم های گرمایشی در دستور کار باشد.

* تندباد لحظه ای وبارش برف در ارتفاعات شمال شرق و رشته کوه البرز مرکزی

ضیائیان اضافه کرد: از بعدازظهر یکشنبه 6 مهر رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی توام با تندباد لحظه ای و احتمال بارش برف در ارتفاعات شمال شرق و رشته کوه البرز مرکزی در مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و شرق  و ارتفاعات تهران پیش بینی می شود که تا اواخر وقت دوشنبه مورخ 7 مهر ادامه دارد.

* کاهش دما تا 8 درجه در 11 استان تا 9 مهر

وی بیان کرد: از یکشنبه 6 مهر کاهش دما به‌طور متوسط 6 تا 8 درجه در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، نیمه شرقی اصفهان، یزد، قم، شمال سیستان و بلوچستان و کردستان پیش بینی می شود که تا بامداد چهارشنبه 9 مهر ادامه دارد.

ضیائیان افزود: در این راستا احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی پیش بینی و توصیه می شود تسریع در برداشت سیب و انگور جهت جلوگیری از سرمازدگی، خودداری از کشت کلزا در دستور کار باشد.

* هشدار آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها در ارتفاعات تهران و گیلان

وی ادامه داد: از بعدازظهر یکشنبه 6 مهر بارندگی گاهی رگبار و رعدو برق با تندبادهای لحظه ای درگیلان و ارتفاعات استان های تهران و سمنان و روز دوشنبه در گیلان و سمنان پیش بینی می شود و تا روز دوشنبه هفتم مهرماه ادامه دارد.

ضیائیان اضافه کرد: در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها وجود دارد که توصیه می شود اجتناب از برداشت زیتون، احتیاط در اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و تمهیدات لازم برای فعالیت های کوهنوردی در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: شدت بارش‌ها روز یک شنبه ششم مهرماه در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه علاوه بر این سه استان در شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات سمنان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان یادآور شد: روز دوشنبه در ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز سه شنبه هشتم مهرماه در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده و در برخی نقاط استان‌های کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب یزد، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

* وزش باد شدید و گردوخاک در شمال شرق و شرق کشور

ضیائیان گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف در بعد از ظهر افزایش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 30 و 19 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول