اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حجت‌الاسلام پورذهبی: برنامه‌ام در کردستان، مجاهدت فرهنگی براساس گفتمان امام و رهبری است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: به فضل پروردگار کار و برنامه ‌ما مجاهدت فرهنگی براساس گفتمان امام و رهبری است پس ما نگاهمان نگاه جهادی است.

حجت‌الاسلام پورذهبی: برنامه‌ام در کردستان، مجاهدت فرهنگی براساس گفتمان امام و رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی شامگاه شنبه در دیدار شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان کردستان اظهار داشت: رهبر معظم در چند سال پیش در جمع اعضای حوزه علمیه تهران سه وظیفه را برای علمای دین و طلاب مطرح کرده‌اند که هدایت فکری و اعتقادی، هدایت سیاسی و خدمت‌رسانی و غمگساری مردم از جمله این وظایف است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه افزود: به فضل پروردگار کار و برنامه ‌ما مجاهدت فرهنگی براساس گفتمان امام و رهبری است پس ما نگاهمان نگاه جهادی است و ما در کردستان حلقه متصل نداریم و استفاده از نخبگان چنان که در فرمایشات رهبری است روی چشم می‌گذارم. 

وی گفت: برای خدمتگزاری بهتر و بیشتر یک سری اصلاحات ساختاری انجام می‌دهیم و اکثرا از نیروهای استان استفاده خواهیم کرد که بخشی در مرکز بزرگ و بخشی هم در دفتر می‌توانند به ما کمک کنند و برخی‌ها هستند که ممکن است منویات انسان را تسریع کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی تاکید داشت: بخشی از وقت این جایگاه را به برخی از مسائل احیانا به درستی می‌گذارم، بارها عرض کرده‌ام کار اقتصادی نمی‌کنم و گرنه یک شعار اساسی داریم و دخالتی در امور اجرایی نخواهم کرد چون این جایگاه، جایگاه راهبر است لذا مطالبه می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در مقام فرهنگی از ما مطالبه کنید اما در موضوعات دیگر و اجرایی از جمله اینکه چرا بیکاری وجود دارد، بزه‌کاری، اعتیاد و سایر را مطالبه خواهیم کرد. 

حجت‌الاسلام پورذهبی همچنین گفت: قبل از انتصابم در جایگاه نمایندگی ولی فقیه خدمت حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری عرض کردم که یک ماموریت پیدا کرده‌ام، و من در کردستان مساله‌محور و عمل‌گرا خواهم بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: بنده یاد گرفته‌ام در طول ۴۰ سال طلبگی که ۲5 سال آن در نقاط مرزی و رفت و آمد بوده است، کاری را که باید بکنیم انجام دهیم نه آنچه دلمان می‌خواهد در حالیکه برخی‌ها کاری می‌کنند که دلشان می‌خواهد.

وی تاکید کرد: تلاش کنیم حرکتمان رو به جلو باشد چون گذشته اگر برای درس آینده باشد خوب است اما اگر تکرار کنیم دردی دوا نخواهد کرد چون ما برای حرکت به جلو آمده‌ایم لذا شورای ائتلاف اگر مساله و یا برنامه‌ای دارد مکتوب کنند و به ما بدهند.

حجت‌الاسلام پورذهبی توصیه کرد: تلاش شود امید را تزریق کنیم، تنگ‌نظر نباشیم و هم‌افزایی داشته باشیم چرا که همه با هم هستیم ما آمده‌ایم به مردم کردستان خدمت کنیم و می‌دانستیم که ۸۲ درصد جمعیت استان سنی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بدو ورود به استان از این همه ولایتمداری و علاقه اهل سنت به تشیع شگفت‌زده شدم و کردستان استحقاق بیش از اینها را داشته و دارد و لذا با کمک شورای ائتلاف فاصله‌ها را کم خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با یادآوری اینکه در اوج اتفاقات سیستان و بلوچستان در آن استان خدمت می‌کرد، ادامه داد: من نگاهم انسانی و اسلامی است و اگر من نمی‌توانستم در کردستان کار کنم به این استان نمی‌آمدم.

وی تصریح کرد: نگاه دسته‌بندی‌شده ندارم ماموریتی خدمتگزاری مردم دارم که آمده‌ام آن را انجام خواهم داد و امیدوارم که شماها پذیرای من باشید و می‌دانم که در فاصله بسیار اندکی موج انتقادها و صحبت‌ها هست و ما نیز از این قضیه مستثنا نیستیم که با سعه صدر گوش خواهیم کرد و تمام وجودمان را صرف این ماموریت خواهم کرد که شرمنده مردم کردستان و امام زمان و نماینده امام زمان که برای بنده حکمی صادر کرده‌اند، نشویم.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول