اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای آسیب دیدگی «اف-16» ترکیه در تقابل با جنگنده‌های یونانی

منابع یونانی از نبرد مستقیم جنگنده‌های خود با جنگنده‌های ارتش ترکیه و آسیب دیدگی شدید جنگنده «اف-16» رقیب خبر دادند.

ادعای آسیب دیدگی «اف-16» ترکیه در تقابل با جنگنده‌های یونانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع یونانی شنبه مدعی شدند یک فروند جنگنده ارتش ترکیه  چندی قبل در تقابل با جنگنده‌های این کشور به شدت دچار نقص فنی شد.

وبگاه «گریک سیتی ریپورتر» به نقل از وبگاه یونانی «دیفنس پست» نوشت که در جریان این رویارویی که چندی پیش رخ داد، جنگنده‌های نیروی هوایی یونان جت‌های اف-16 را به دام انداخته و در نبرد مستقیم (داگ فایت) به دلیل فشار وارد شده و کمبود سوخت یکی از جنگنده های اف-16 ترکیه دچار مشکل می‌شود.

 به نوشته این منبع خبری، خلبان این جنگنده  با عجله به پایگاه خود در «دالامان» برمی‌گردد و به دلیل فشار وارد شده بر موتور به سختی بر باند فرودگاه فرود می‌آید. 

چندی قبل نیروی هوایی یونان با انتشار فیلمی به عملیات رهگیری موفق یک فروند جنگنده «اف-16» ارتش ترکیه بر فراز شرق دریای اژه از سوی یک جنگنده «میراژ» خود اشاره کرد. طی این تقابل یک فروند جنگنده «میراژ-2000» یونان یک فروند جنگنده اف-16 نیروی هوایی ترکیه را رهگیری می کند. در این فیلم به وضوح میراژ-2000 یونان بر فراز شرق دریای اژه به تعقیب اف-16 ارتش ترکیه می پردازد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول