اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برخورد خشن پلیس انگلیس با معترضان به محدودیت‌های کرونایی

پلیس انگلیس با توسل به قوه قهریه برای متفرق کردن تظاهرات چند هزار نفری ضد محدودیت‌های کرونایی، حداقل ۱۶ نفر را بازداشت کرد.

برخورد خشن پلیس انگلیس با معترضان به محدودیت‌های کرونایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چند هزار نفر از ساکنان لندن روز شنبه (به وقت محلی) با حضور در خیابان‌ها و میدان ترافالگار در این شهر، به وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای کنترل شیوع ویروس «کووید۱۹» اعتراض کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مأموران پلیس اما به بهانه عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله نزدن ماسک تنفسی، به آنها حمله کرده و سعی در متفرق کردن آنها داشت.

پلیس انگلیس می‌گوید طی درگیری‌هایی که با معترضان لندنی داشتند، حداقل ۹ مأمور امنیتی زخمی شده و از تظاهرات‌کنندگان نیز ۱۶ نفر بازداشت شدند.

بر این اساس، پلیس به معترضان دستور داده بود که به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی باید به تظاهرات پایان دهند اما در پی عدم تبعیت معترضان از دستورات، پلیس مجبور به استفاده از قوه قهریه برای متفرق کردن آنها شد.

به نوشته رویترز، معترضان با شعار «آزادی» و حمل پلاکاردهایی با نوشته‌های «ما موافق نیستیم» و «کوید ۱۹۸۴»، ضمن اعتراض به محدودیت‌های کرونایی، گفتند که به همه‌گیری این ویروس اعتقادی ندارند زیرا آن را شایعه‌ای از سوی دولت انگلیس برای کنترل کردن مردم می‌دانند.

این دومین روز متوالی در لندن بود که چند هزار نفر برای اعتراض به محدودیت‌های کرونایی تجمع می‌کنند و پلیس نیز با اقدامات خشن با آنها درگیر می‌شود.

این در حالی است که یک کارشناس گروه مشاوره علمی دولت انگلیس هشدار داده شمار قربانیان روزانه این کشور از ۳۴ نفر به ۱۰۰ نفر در سه تا چهار هفته آینده خواهد رسید. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول