اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

درآمدزایی 2 میلیون مهاجران کاری ازبک از خارج کشور

وزیر کار ازبکستان اعلام کرد تعداد مهاجران کاری این کشور که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند تقریبا 2 میلیون نفر است.

درآمدزایی 2 میلیون مهاجران کاری ازبک از خارج کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ناظم حسن‌اف» وزیر کار ازبکستان اعلام کرد تعداد کل نیرو انسانی شاغل در ازبکستان 19 میلیون نفر است که 5 میلیون و 110 هزار نفر به طور غیرسمی فعالیت می‌کنند. همچنین تعداد مهاجران کاری از ازبکستان که در خارج از کشور فعالیت می کنند تقریبا 2 میلیون نفر است.

وزارت کار ازبکستان و سازمان بین المللی کار نشست ویدئویی برگزار و در این نشست نمایندگان وزارت و کارشناسان تاثیر «کووید-19» بر بازار کار را بررسی و اقدامات انجام شده برای حمایت از مردم در این دوران سخت را تجزیه و تحلیل کردند.

وزیر کار ازبکستان در این نشست افزود: بر اساس مطالعات ماه ژوئن نیروی انسانی، در ازبکستان در نتیجه تاثیر پاندمی سطح بیکاری افزایش یافته است. طی مدت قرنطینه 671 هزار نفر دنبال کار بودند. 

«حسن‌اف» اظهار داشت: پاندمی نقاط ضعف در بازار کار و سیستم حمایت اجتماعی مردم، به خصوص در بین مهاجران و شاغلان غیررسمی را نیز آشکار ساخت.

به گفته وی، واکنش وزارت کار نسبت به بحران اقتصادی ناشی از پیامدهای شیوع «کووید-19» بی‌سابقه بوده است. این وزارت اقداماتی مبنی بر حمایت از حقوق کارگران، پشتیبانی در محل کار و درآمد، ایجاد امکانات جدید مانند تخصیص یارانه، آموزش و ایجاد شغل موقت در کارهای عمومی تقویت کرده است. 

وزیر کار ازبکستان خاطرنشان کرد: طی 8 ماه سال 2020 میلادی در سراسر جمهوری تقریبا 826 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. همچنین از طریق مراکز اشتغال‌ یابی نیز برای بیش از 198 هزار نفر بیکار شغل ایجاد شد. 

حسن‌اف گفت: 206 شرکت برای آموزش کارمندان خود به ارزش بیش از 582 هزار دلار یارانه دریافت کردند. در 6 ماه اول سال جاری میلادی برای 37 هزار نفر بیکار یارانه پرداخت شد.

وزیر کار ازبکستان همچنین اظهار داشت: هم اکنون بازار کار تمام کشورهای جهان از تاثیر منفی «کووید-19» به طور جدی آسیب دیده است. افزایش بیکاری و فقر در شرایط پاندمی حتی در کشورهای رشد یافته نیز به یک چالش جدی تبدیل شده است.

ناظم حسن‌اف در پایان تاکید کرد: با وجود تهدیدات موجود نخستین بار در تاریخ این کشور، رئیس‌جمهور بازسازی در سیاست دولت در زمینه توسعه اقتصاد و کاهش فقر را به تصویب رسانده است. امروز همچنین برای افزایش سطح زندگی مردم برنامه‌هایی نیز در دست تنظیم است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول