اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

شعبانی‌بهار: کم و زیاد کردن رشته‌ها حق میزبان است/ چین چون در کامپوند مدال ندارد آن را حذف کرده

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: با توجه به اینکه چین در کامپوند ضعیف بوده، این رشته را از بازی‌های آسیایی حذف کرده است.

شعبانی‌بهار: کم و زیاد کردن رشته‌ها حق میزبان است/ چین چون در کامپوند مدال ندارد آن را حذف کرده

غلامرضا شعبانی بهار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص حذف کامپوند از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو اظهار داشت: انتخاب بخشی از رشته‌ها به میزبان داده می‌شود به همین دلیل میزبان می‌تواند بعضی از رشته ها را کم کند یا اضافه.
وی افزود: چین در رشته کامپوند ضعیف است اما در ریکرو قوی. از آنجا که این کشور احساس می کرده در کامپوند مدال نمی‌آورد آن را از بازی‌های آسیایی حذف کرده است. البته پیش از این برای کامپوند چنین اتفاقی رخ داده بود.
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان با اشاره به اتفاقاتی که سال ها پیش برای کامپوند رخ داده بود عنوان کرد: مثلاً در بازی‌های اینچئون کامپوند اضافه شد اما بعد در جاکارتا ماده‌های آن را کم کردند تا مدال هایش کمتر شود. از قبل هم معلوم بود این رشته در هانگژو شرکت نمی‌کند. ما سال گذشته در تایلند به مقامات گفتیم که چین کامپوند را در بازی‌ها شرکت نداده اما آنها گفتند هنوز برنامه مسابقات قطعی نیست.
شعبانی بهار در خصوص اعتراض این فدراسیون به مقامات بین‌المللی و جهانی خاطرنشان کرد: ما به فدراسیون جهانی نامه زدیم و نوشتیم که چرا چنین اتفاقی رخ داده در حالی که در کل دنیا تیراندازی با کمان در حال توسعه است. حالا باید ببینیم آنها چه پاسخی به ما می‌دهند.
وی ادامه داد: در نظر داریم با کشورهای صاحب نام در کامپوند مانند هند، مالزی و اندونزی مذاکره کرده تا به صورت جمعی درخواست حضور این رشته را در بازی‌های آسیایی بدهیم. باید با کمیته ملی المپیک هم صحبت کنیم، این جزو برنامه‌های ماست تا با آنها مذاکراتی داشته باشیم. البته مسابقات کاپ آسیا، قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان را داریم و این رشته حذف نشده اما در بازیهای آسیایی نیست که این حق برای میزبان وجود دارد.
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که به نظر می‌رسد وزارت ورزش به خاطر مدال آوری کامپوند بودجه شما را افزایش داده و این گلایه از شما مطرح بود که تیراندازی با کمان مدال‌آور نبوده، فکر می‌کنید با حذف کامپوند، بودجه شما هم تحت تاثیر قرار بگیرد تصریح کرد: خیر چه تاثیری دارد؟ بودجه ما سال گذشته و امسال اضافه نشده است، اگر بحث مدال‌آوری باشد ما مدال هم داشته‌ایم. تخصیص بودجه بستگی به توان وزارت ورزش دارد اما در کل وضعیت اقتصادی دچار مشکل شده است. مگر پارسال کامپوند حذف شده بود که بودجه ما اضافه نشد؟
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول