اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

باید اطلاعات خود را از کشو ادارات خارج کنیم

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سیستم زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) گفت: باید اطلاعات خود را از کشو ادارات خارج کنیم و در محیط نرم‌افزاری قرار دهیم تا برای همه متقاضیان قابل دسترس باشد.

باید اطلاعات خود را از کشو ادارات خارج کنیم

محمدرضا پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: هر تصمیمی که ما می‌گیریم بر مبنای دایره آگاهی و اطلاعات است و اگر اطلاعات ما کامل‌تر باشد، تصمیمات درست‌تری اتخاذ می‌کنیم.

وی افزود: در برخی مواقع اطلاعات ما تک بعدی است؛ مثلا اداره آب می‌خواهد آب محله‌ای را تامین کند و ممکن است در مسیر لوله آب، کابل برق، لوله گاز و یا زیرساخت فاضلاب باشد؛ اگر اطلاعات همه این دستگاه‌‍‌ها در دسترس همدیگر باشد انجام هر کاری آسانتر و کم‌هزینه‌تر خواهد شد.

پورمحمدی تصریح کرد: SDI در واقع یک سیستم پشتیبان و یکپارچه‌سازی اطلاعات برای برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه در دسترس بودن همزمان مجموعه‌ای از اطلاعات بسیار در زمان صرفه‌جویی ایجاد می‌کند، افزود: در حوزه برنامه‌ریزی اگر لایه‌های مختلف اطلاعات نباشد تصمیم‌گیری‌ها دچار آزمون و خطاهای متعددی خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت SDI، GIS و سایر سامانه‌های اطلاعات مکانی، متذکر شد: ما مجبوریم اطلاعات خود را از کشو ادارات خارج کنیم و در محیط نرم‌افزاری قرار دهیم تا برای همه متقاضیان قابل دسترس باشد.

وی توضیح داد: قبلا تهیه نقشه‌های مکانی چند ماه تا چند سال طول می‌کشید ولی با راه‌اندازی SDI در هر لحظه امکان به‌روزرسانی اطلاعات و ارائه نقشه‌های مکانی میسر خواهد شد؛ بنابراین اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی برای استان است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: فراهم‌آوری بستر نرم‌افزاری این سامانه مهم است اما مهم‌تر از آن، پرکردن و تکمیل اطلاعات دقیق و استاندارد در این مجموعه است. 

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول