اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کره شمالی درباره نقض حریم دریایی خود توسط کره جنوبی هشدار داد

پیونگ یانگ به کره جنوبی در زمینه نقض حریم دریایی این کشور برای یافتن جسد شهروندش که به طور اشتباهی در آبهای کره شمالی کشته شده هشدار داد.

کره شمالی درباره نقض حریم دریایی خود توسط کره جنوبی هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی روز یکشنبه به کره جنوبی در زمینه نقض حریم دریایی این کشور برای یافتن جسد شهروندش که در آبهای کره شمالی کشته شد هشدار داد و اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور خودش عملیات جست‌وجو را انجام خواهد داد و در صورت کشف جسد، آن را به مقامات سئول تحویل می‌دهد. 

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی درحال جست‌وجو برای جسد یک مقام شیلات این کشور است که اوایل هفته گذشته میلادی به طور ناخواسته وارد حریم آبی کره شمالی شده و توسط سربازان نیروی دریایی این کشور هدف شلیک قرار گرفته و کشته شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، طبق گفته ناوگان غربی نیروی دریایی کره شمالی، تعدادی کشتی از جمله کشتی‌های جنگی برای عملیات جست‌وجو وارد آبهای این کشور شده‌اند که ممکن است به حوادث دیگری نیز منجر شود.

خبرگزاری KCNA که مواضع رسمی پیونگ یانگ را منتشر می‌کند افزود: ما هرگز نمی‌توانیم نفوذ به آبهای خود را تحمل کنیم و به طور جدی به کره جنوبی هشدار می‌دهیم فورا از تجاوز به حریم دریایی کشور ما عقب نشینی و از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند. 

حریم آبی میان دو کره به وسیله یک خط محدود کننده دو فاکتو(غیررسمی) مشخص و تعیین شده است. کره جنوبی می‌گوید که این هشدار کره شمالی، ناقض خط محدودکننده است.

کره شمالی اما معتقد است که این خط به دلیل اینکه بعد از جنگ کره در سال ۱۹۵۳ به صورت یکجانبه و تحت فشار آمریکا به سازمان ملل ترسیم شده است باید دوباره ترسیم و مرزبندی شود.

تنش در شبه جزیره کره در حالی افزایش یافته است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بابت حادثه اخیر و کشته شدن یک شهروند کره جنوبی در آبهای کره شمالی عذرخواهی کرده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه منتشر شده از سوی سئول در این خصوص آمده است  رهبر کره شمالی شخصاً به دلیل این حادثه ناگوار عذرخواهی و ابراز تاسف کرده و در نامه‌ای که برای «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی ارسال کرده، قول داده تدابیری را برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی در نظر بگیرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول