اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من|طرح مشترک صنعت و دانشگاه برای استفاده بهینه از فناوری‌های نو

در راستای بهره گیری بهینه از امکانات موجود و در جهت تحقق اهداف مشترک و توسعه همکاری ها در زمینه فعالیت های پژوهشی علمی بین المللی، تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین وزارت صنعت و مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم به امضا رسید.

فارس من|طرح مشترک صنعت و دانشگاه برای استفاده بهینه از فناوری‌های نو

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «راهکاری برای جهش تولید و رشد اقتصادی با استفاده از نخبگان علمی» خواستار تشویق سرمایه گذاران و صاحبان صنعت به استفاده از ظرفیت نخبگان کشور برای تحقق جهش تولید شدند.

در این مورد، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای یادداشت تفاهم با مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، در خصوص اهداف این تفاهم نامه گفت: در قالب این تفاهمنامه پروژه مشترک بین المللی به منظور بسط و گسترش فعالیت های علمی بین المللی و با هدف ارتقای علمی و فنی ایران در جهان و همچنین استفاده بهینه از فناوری‌های نو در زمینه صنعت تعریف شده است.

وی، استفاده بهینه از توانمندی های علمی، فنی و پژوهشی در حوزه بین‌الملل را از دیگر اهداف تعریف شده در تفاهم نامه مشترک همکاری میان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم عنوان کرد.

وی افزود: موضوع این تفاهم‌نامه عبارت است از توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و بین المللی طرفین در زمینه های بهره مندی آنها از امکانات یکدیگر در حوزه‌های پژوهشی، علمی بین‌المللی و همکاری در ارائه اولویت های پژوهشی بخش صنعت، معدن و تجارت به مرکز مطالعات در ابتدای هر سال است.

قبادیان تصریح کرد: همکاری در پروژه‌های مشترک پژوهشی و برگزاری همایش‌ها، نشست‌های تخصصی، سمینارها و کارگاه های علمی بین المللی و سایر همکاری های لازم در زمینه تبادل استاد و پژوهشگر در این تفاهم نامه مطرح و مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت همکاری در اجرای برنامه های آموزشی کاربردی کوتاه مدت مورد نیاز بخش صنعت، معدن و تجارت را دیگر موضوع مورد نظر این تفاهم نامه اعلام کرد.

قبادیان گفت: تمام توان و تلاش معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت استفاده از ظرفیت های کشور در راستای اهداف این وزارتخانه به ویژه در مباحث مربوط به فناوری است.

وی افزود: ویژگی مهم مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم همکاری با سایر مراکز مشابه و ارتباطات بسیار خوب این مرکز با کشورهای دیگر است و با توجه به زیرساخت هایی که در سال های گذشته ایجاد کرده امکان و زمینه مناسبی برای توسعه همکاری دارد.

وی ادامه داد: اگر معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم بتوانند موارد مربوط به تفاهم نامه و بندهای مذکور را اجرایی کنند در کوتاه مدت و در زمان باقی مانده از دولت دوازدهم نیز می‌توانیم نتایج خوبی را در این بخش رقم بزنیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت اضافه کرد: اجرای کامل این تفاهم نامه در سطح کلان به نفع کشور است و در حوزه تولید ملی با همکاری مشترک فی مابین می‌توانیم با حداقل هزینه و با هم افزایی لازم بسیاری از مشکلات را مرتفع و از ظرفیت‌های دوطرف به نحو بهینه استفاده نماییم.

پل ارتباطی میان محققین داخلی و خارجی

صدری نسب، رییس مرکز مطالعات علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این مرکز پل ارتباطی میان محققین داخلی و خارجی است و هم اکنون با ۳۶ کشور خارجی ارتباط علمی و آکادمیک دارد و همین امر باعث می‌شود تا بستر مناسبی برای ارائه ارتباطات وهمکاریهای بین المللی در حوزه تحقیقات به وزارتخانه ها و مراکز علمی که نیاز به ارتباط علمی دارند فرآهم باشد.

وی افزود: با اجرایی شدن این تفاهم نامه می توانیم ثمره این اقدام را در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت و سایر بخش های پژوهشی کشور مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه این مرکز از طرحهای علمی مشارکتی محققین داخلی وخارجی حمایت میکند، گفت:درحال حاضر به طرح هایی که مورد تایید این مرکز باشند و معضلی را در کشور حل کنند، بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان کمک هزینه تحقیقاتی پرداخت می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول