اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دستورالعمل طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان

بنا بر امر حاکمیتی و راهبردهای کلان سند تحول بنیادین از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، دستورالعمل طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش‌دبستانی رایگان، به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.

دستورالعمل طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان

به گزارش گروه آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و راهبرد کلان سند تحول بنیادین مبنی بر به رسمیت شناختن آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی و موظف بودن دستگاه تعلیم و تربیت به تدوین اصول، برنامه‌ریزی و تعلیم و توانمندسازی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و به‌منظور استمرار و تکمیل برنامه‌های آموزشی و پرورشی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی و استفاده بهینه از فرصت شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) و مدرسه تلویزیونی ایران در سال تحصیلی 1400-1399، از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، دستورالعمل طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش‌دبستانی رایگان به ادارات کل استان ابلاغ گردید.

بر اساس این گزارش هدف از ارسال این دستورالعمل، جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی کشور، ایجاد وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی برای تمام نوآموزان به‌صورت رایگان و غیرحضوری و رشد همه‌جانبه اوان کودکی و یادگیری پیش‌نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان و با توجه به شرایط موجود ذکرشده است.

بر این اساس، آموزش پیش‌دبستانی در سال 1400-1399 به‌صورت غیرحضوری بوده و فقط گروه هدف کودکان 5 سال تمام را دربرمی گیرد. همچنین آغاز فعالیت‌های آموزشی و یادگیری پیش‌دبستانی مجازی هم‌زمان با هفته کودک (19 مهرماه)، در سراسر کشور و از طریق شبکه آموزش، صداوسیمای استان‌ها و شبکه شاد است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول