اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

8 میلیون تن گندم خریده شد/ قیمت اعلامی گندم منطقی نیست

دبیر بنیاد ملی گندم‌‎کاران کشور گفت: امسال بیش از 8 میلیون و 260 هزار تن گندم خریداری شده است و نسبت به سال قبل 5 تا 7 درصد افزایش دارد.

8 میلیون تن گندم خریده شد/ قیمت اعلامی گندم منطقی نیست

علی خانمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: وقتی موضوعی در کشور رخ می‌دهد سوءاستفاده‌هایی که از آن وجود دارد، موجب بروز مشکلاتی می‌شود.

دبیر بنیاد ملی گندم‌‎کاران کشور با اشاره به اینکه امروز برخی کشاورزان گندم را انبار کرده و به نوعی به دنبال آن هستند که آن را نفروشند، گفت: در هر موقعیت وقتی ثبات اقتصادی نباشد چنین معضلاتی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه عدم ثبات اقتصادی موجب ورود واسطه‌گران به موضوع گندم شده است، تصریح کرد: امروز کسی که مقدار زیادی گندم ذخیره کرده است با این کار سود زیادی خواهد کرد و این امر قابل‌ پیش‌بینی بود.

خانمحمدی با اشاره به اینکه قیمت اعلامی گندم منطقی نیست، اضافه کرد: اگر قیمت منطقی بود همان سال کشاورز گندم را انبار نمی‌کرد تا امسال بفروشد.

دبیر بنیاد ملی گندم‌‎کاران کشور با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیقی از گندمی که دست کشاورزان است را نداریم، گفت: تاکنون بیش از 8 میلیون و 260 هزار تن گندم خریداری شده است و نسبت به سال قبل 5 تا 7 درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه قیمت اعلامی امسال نیز موجب تغییراتی در جمع‌آوری گندم خواهد شد، اضافه کرد: امروز استان‌های سردسیر در حال برداشت هستند، هرچند که 90 درصد گندم برداشت شده، ولی روی آن 10 درصد می‌توانند تصمیم‌گیری دیگری بکنند.

قیمت گندم باید بیشتر از 5 هزار تومان تعیین می‌شد

خانمحمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر واسطه‌ها نیز برای خرید گندم باید قیمت را بالاتر ببرند، تصریح کرد: اگر این اتفاق نیافتد کشاورزان نیز نمی‌فروشند و منتظر سال بعد می‌مانند.

دبیر بنیاد ملی گندم‌‎کاران کشور درباره قیمت گندم در سال زراعی جاری گفت: این قیمت معقول نیست، چون قیمت اعلامی بنیاد بیشتر بود و با توجه به وضعیت کرونا انتظار می‌رفت که قیمت بیشتر از این باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز در شرایط کرونا تامین امنیت غذایی یکی از موضوعاتی بود که دولت باید در نظر می‌گرفت، تصریح کرد: دولت باید در چنین شرایطی قیمتی منطقی را در نظر می‌گرفت، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و به عقیده بنده دولت یک قیمت عجولانه اعلام کرد.

خانمحمدی ادامه داد: قیمت گندم باید بیشتر از 5 هزار تومان می‌بود، چون قطعا این قیمت از جهات مختلف در کشت، خرید و فروش تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش فارس، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، نرخ خرید تضمینی گندم نیز تعیین شد.

در این جلسه، پس از ارائه گزارش دستگاه‌های مرتبط در خصوص تامین گندم کشور و اقدامات صورت گرفته برای تداوم خودکفایی و ارائه به صرفه‌تر نان به مردم، قیمت خرید تضمینی گندم که پیش از این در شورای اقتصاد مورد تایید قرار گرفته بود، برای سال زراعی آینده، 4 هزار تومان تعیین شد.

پیش از این نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی گندم 5 هزار و 500  تومان بود و مجلس خواستار این شده بود که نرخ خرید تضمینی گندم نباید کمتر از 4 هزار و 500 تومان باشد.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول