اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

لزوم استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای توسعه فرهنگ کتابخوانی

فرماندار سقز ترویج فرهنگ مطالعه را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در این راستا ضروری است.

لزوم استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای توسعه فرهنگ کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کامیل کریمیان پیش از ظهر امروز در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز که با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای شاخص‌های کتابخوانی و سرانه مطالعه با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و مردم صورت می‌گیرد.

وی نقش سازمان‌های مردم نهاد را در کمک به رفع کاستی‌ها و ارتقای شاخص‌ها مهم ارزیابی کرد و گفت: در مقوله کتاب و کتابخوانی سازمان‌های مردم نهاد با رویکرد فرهنگی و اجتماعی می‌توانند در همکاری با دستگاه‌ها فرهنگی بسیار تاثیرگذار باشند.

 لزوم ارتقای زیربنای کتابخانه‌های عمومی

فرماندار سقز در بخش دیگری از سخنان خود لزوم ارتقای زیربنای کتابخانه‌های عمومی را ضروری عنوان کرد و افزود: واگذاری زمین‌های با کاربری فرهنگی برای ساخت کتابخانه، یکی از راهکارهای ارتقای زیربنای این نهاد فرهنگی و اثرگذار است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز با بیان اینکه توسعه فرهنگ کتابخوانی با ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه در شهرها و روستاها میسر می‌شود، گفت: در حال حاضر این شهرستان بیشترین تعداد کتابخانه مشارکتی را در استان کردستان داراست.  

کریمیان با تقدیر از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی از زمان شیوع کرونا، بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی با توجه ویژه به فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی گام‌های موثری برداشته است.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی، علاوه بر فضای مجازی در ماه‌های اخیر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به علاقمندان خدمات خوبی ارائه داده است.

عضویت 6500 نفر در کتابخانه‌های عمومی سقز

 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز نیز در این نشست با اشاره به نزدیکی هفته کتاب خواستار  نام‌گذاری یکی از خیابان‌ها و یا بوستان‌های شهر سقز با عنوان کتاب شد و بیان کرد: این اقدام موجب توجه عمومی به مقوله کتاب می‌شود.

سمیه ایزدیار با بیان اینکه زیباسازی فضای درونی و بیرونی کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در جلب توجه عمومی مردم به این مکان مقدس فرهنگی بسیار تاثیرگذار باشد، عنوان کرد:  در همین راستا شهرداری‌ها می‌توانند با کتابخانه‌های عمومی در این زمینه همکاری داشته باشد. 

وی با اشاره به فعالیت 15 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در شهرستان سقز،گفت: از این تعداد 5 باب نهادی و 10 باب دیگر مشارکتی است. 

وی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز را 6 هزار و 500 نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 80 هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع در کتابخانه‌های عمومی شهرستان در دسترس عموم قرار دارد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول