اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: تراز ما در حوزه‌های مختلف موشکی تراز جهانی است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، گفت: امروز در حوزه‌های مختلف موشکی، کروز، پدافند هوایی، بدون‌سرنشین و فضایی تراز ما تراز جهانی است و دیگر تراز منطقه‌ای نیست و جزو ۵ تا ۱۰ کشور اول جهان هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: تراز ما در حوزه‌های مختلف موشکی تراز جهانی است

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی این نیرو تحت عنوان «پارک ملی هوافضا» و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه صرفا ارائه تاریخچه هوافضا نیست؛ امروز در حوزه‌های مختلف موشکی، کروز، پدافند هوایی، بدون‌سرنشین و فضایی تراز ما تراز جهانی است و دیگر تراز منطقه‌ای نیست و جزو ۵ تا ۱۰ کشور اول جهان هستیم.

وی با بیان اینکه همه توانمندی‌ها را ما با فرهنگ دفاع مقدس به دست آوردیم، افزود: مسیرمان را آن روز آموختیم و یاد گرفتیم قوی شویم چراکه اگر ضعیف بمانیم پایمال می‌شویم و دشمن هم رحم نمی‌کند.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: امروز در بخش نظامی یک قدرت شده‌ایم اما این کفایت نمی‌کند و باید به سایر بخش‌ها به عنوان یک الگو رسوخ پیدا کند و منتقل شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های این نیرو، گفت: نمایشگاهی ایجاد کرده‌ایم برای بخش نخبگانی کشور، برای دانشجویان، اساتیدو مسئولین تا ببینند و چهره به چهره صدها و شاید هزاران سوالی را که دارند توسط متخصصین ما پاسخ داده شود تا این الگو به نسل جدید منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر روزی از سیم خاردار تا موشک وابسته به خارج بودیم، اگر روزی بالای ارتفاعات بازی‌دراز با دوربین تلاش می‌کردیم تا عمق خاک دشمن را در حد ۱۰-۱۵ کیلومتر ببینیم، امروز با ماهواره از ارتفاع ۴۳۰ کیلومتری هر نقطه‌ای جهان را که بخواهیم می‌بینیم.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه این توانمندی و قدرت تصادفی نبوده و این الگو را باید به نسل جدیدمان منتقل کنیم، عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که روش و الگویی که توانسته ما را در حوزه نظامی که لبه تکنولوژی است به خودکفایی برساند، باید در بقیه صنایع هم این توانمندی را پیدا کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سال ۹۸ سال حوادث بسیار مهمی بود و دیدم که چگونه آمریکا بعد از ۷۵ سال اقتدار، از جمهوری اسلامی ایران سیلی خورد، تصریح کرد: دشمن در حال کار کردن و حرکت است، ما هم نباید متوقف شویم و ما هم دائما در حال حرکت هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول