اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مخالفت صریح نظام پزشکی مشهد با حضور دانش‌آموزان در مدارس/ به توصیه‌های رهبر انقلاب عمل کنیم

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، با اشاره به تصمیمات ستاد استانی و ملی مبارزه‌ با ویروس کرونا، گفت: در خصوص مدارس صراحتا اعلام کردیم که شرایط مناسبی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد و باید بر روی تدریس غیرحضوری متمرکز شود، چرا که سلامت جامعه بسیار مهمتر است.

مخالفت صریح نظام پزشکی مشهد با حضور دانش‌آموزان در مدارس/ به توصیه‌های رهبر انقلاب عمل کنیم

علی بیرجندی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به آغاز موج سوم کرونا، اظهار کرد: آمار ابتلا به کووید۱۹ رو به افزایش است البته شرایطی پیش نیامده که به صورت دقیق بخواهم وضعیت موجود را ارزیابی کنم، اما با توجه به شرایط فعلی و عملکرد مردم و رفتاری که انجام می‌دهند، ممکن است پیک سوم را تجربه کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در پاسخ به این سوال که رفتار ویروس را در موج سوم چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: بیشتر از اینکه به رفتار ویروس توجه کنیم باید به رفتار‌های خودمان و اقداماتی که انجام می‌دهیم توجه کنیم، هر کدام از این موج‌ها بیش از اینکه به رفتار ویروس بستگی داشته باشد به رفتار مردم و تصمیمات مسؤولین بستگی دارد.

عمل به فرمایشات رهبری راه غلبه بر کرونا

وی فاکتورهایی مانند عدم استفاده از ماسک، سفر کردن و تجمعات مختلف را عامل مؤثر انتشار کووید۱۹ توصیف کرد و ادامه داد: اگر بتوانیم مانند بعضی از کشورها فرهنگ استفاده از ماسک را به آماری حدود بالای 90 درصد برسانیم به طور قابل توجهی میتوانیم از انتشار این ویروس جلوگیری کنیم.

بیرجندی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کرونا عمل کنیم به نظر می‌آید می‌توانیم بر کرونا غلبه کنیم، اما شواهد گویای آن است که اگر همین روال پیش رود شاهد پیک خطرناکی در کشور هستیم.

استفاده مردم از ماسک با شرایط مطلوب بسیار فاصله دارد

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه وقتی با پیک مواجه می‌شویم، یعنی رعایت پروتکل‌ها مناسب نبوده است، بیان کرد: عرض بنده این است که با توجه به اینکه ما یک روند افزایشی را شاهد هستیم بدین مفهوم است که پروتکل‌ها به خوبی اجرا نمی‌شود. تجمعات شکل می‌گیرد، سفر‌ها انجام می‌شود، بچه‌ها در مدارس امکان رعایت پروتکل‌ها را ندارند، حضورشان در مدرسه با عدم رعایت پروتکل توسط کودکان و مشکل بودن رعایت این پروتکل ها همراه است و بهم ترتیب درصد میزان استفاده مردم از ماسک هم به نظر می‌آید با شرایط مطلوب بسیار فاصله دارد.

وی در خصوص تصمیمات ستاد استانی و ملی مبارزه‌ با ویروس کرونا، متذکر شد: ما در سازمان نظام پزشکی مشهد به خصوص در بحث مدارس صراحتا اعلام کردیم که شرایط مناسبی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد و باید بر روی تدریس غیرحضوری متمرکز شود، چرا که سلامت جامعه بسیار مهم تر است.

بیرجندی‌نژاد یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند در واقع ادعیه‌ مختلفی وجود دارد که می‌شود در منزل خواند و دعا کرد تا شرایط کشورمان به حالت عادی بازگردد، به نظر می‌آید اجرای توصیه‌های رهبری بهترین روش برای کسانی است که می‌خواهند در مراسم‌های پیش‌رو عزاداری کنند.

انتهای‌پیام/ 70068/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول