اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

سعیدی: مسئول پرداخت هزینه درمانی ورزشکاران نیستیم/ نظر کمیته حضور در مجمع فوتبال بود

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: وظیفه ذاتی کمیته حمایت از ورزشکاران است اما وظیفه ای در قبال پرداخت هزینه‌های درمانی ورزشکاران نداریم.

سعیدی: مسئول پرداخت هزینه درمانی ورزشکاران نیستیم/ نظر کمیته حضور در مجمع فوتبال بود

به گزارش خبرگزاری فارس، کیکاووس سعیدی در مراسم تجلیل از رزمندگان و ایثارگران، اظهارداشت: این مراسم در وزارت ورزش و جوانان با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد. در این راستا جمعیت ایثارگران کمیته ملی المپیک مورد تقدیر قرار گرفتند؛ عزیزانی که جزو خانواده معظم شهدا جانبازان و رزمندگان عزیز ما بودند. از این اقدام تشکر می‌کنیم. من بیش از یکسال در دفاع مقدس حضور داشتم که امروز هم تجلیلی صورت گرفت.

وی درباره برگزاری المپیک در سال ۲۰۲۱، عنوان کرد: براساس اعلام توماس باخ المپیک در هر شرایطی با رعایت پروتکل ها و با همکاری سازمان بهداشت جهانی برگزار خواهد شد، حتی اگر واکسن هم به موقع به دست عزیزان نرسد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: کمیته بین المللی المپیک سناریوهای مختلفی را پیش‌بینی کرده که بر اساس این سناریوها حرکت خواهد کرد. بیش از ۵۰ برنامه پیشگیرانه تدوین شده است. در داخل هم ۵۲ سهمیه ورزشکاران ما در ۱۱ رشته کسب کردند. امیدواریم که انشاالله بقیه سهمیه ها هم کسب شود و بتوانیم انشاالله با حداکثر توان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کنیم.

سعیدی با اشاره به این سناریوها، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ها، بازیها بدون تماشاگر خواهد بود. برنامه ای هم تدوین شده به نام ساده سازی المپیک که بر اساس این مدل سناریوهایی پیش‌بینی شده که بازی ها به شکل روان در آرامش و به راحتی برگزار شود.

سعیدی درباره اینکه کمیته به مجمع فدراسیون فوتبال اضافه شده، تصریح کرد: پیش نویس‌های مختلفی تهیه شده و نظر کمیته بر این بود به عنوان نهاد رسمی در مجمع عمومی فوتبال حضور داشته باشد. در اساسنامه قبلی کمیته عضویت نداشت که با پیگیری های صورت گرفته این عضویت در اساسنامه اعمال شد. امیدواریم با تایید فیفا اساسنامه اجرایی شود. زمان آن را باید از عزیزان در فدراسیون بپرسید.

وی درباره برگزاری اردوها خاطرنشان کرد: در کشور به خاطر بحران کرونا باید تابع سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا باشیم تا مشکلی پیش نیاید. کمیته هم در این ستاد عضو دارد. مجوزهایی صادر شده اما برای حضور گسترده اردوها باید صبر کرد تا از این شرایط عبور کنیم. باید براساس واقعیت حرکت کنیم نه آرمان‌ها.

سعیدی درباره حمایت از احسان حدادی برای اعزام به آلمان، گفت: وظیفه ذاتی کمیته حمایت از قهرمانان است که آن را انجام می‌دهد. در موارد خاصی که نیاز به حمایت باشد کمیته ملی المپیک به رسالت خودش عمل میکند اما این به معنای این نیست که کمیته ملی المپیک مسئول پرداخت هزینه‌های درمانی ورزشکاران باشد، هرچند ما کمک کرده‌ایم و باز هم در آینده کمک‌ها خواهد بود اما متولی امور درمانی ورزشکاران فدراسیون پزشکی ورزشی است.

وی ادامه داد: ستادی هست که در آنجا موضوعات را بررسی می‌کنند. کمیسیون مربوطه و فدراسیون پزشکی ورزشی مسائل درمانی قهرمانان عزیز را به طور ویژه دنبال خواهد کرد. ما هم همکاری می‌کنیم همان طور که در گذشته کمک کردیم اما متولی این موضوع فدراسیون پزشکی ورزشی است. در زمینه درمان آقای احسان حدادی هم این اتفاق صورت گرفت، در کمیسیون پزشکی مربوطه در واقع تایید شد. فدراسیون پزشکی با همکاری فدراسیون دو و میدانی پرداخت هزینه‌های حدادی را تقبل کردند تا اعزام صورت بگیرد. ما باید در کنار قهرمانان باشیم، قهرمانانی که تلاش زیادی داشته‌اند.

دبیر کل کمیته درباره حذف کامپوند از بازیهاب آسیایی هانگژو گفت: این خبری است که تازه اعلام شده. اجازه دهید بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا بعد اعلام کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول