اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

محمودوند: پول ملت ایران را به بهانه ارز 4200 تومان به کشورهای اجنبی فرستادید/مظفری:مجلس باید نظارت خود را بر دولت بیشتر کند

دو نماینده موافق و مخالف پیشنهاد در اولویت قرار گرفتن طرح تأمین کالاهای اساسی از نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی که دولت برای تامین کالاهای اساسی مردم اختصاص داده بود انتقاد کردند.

محمودوند: پول ملت ایران را به بهانه ارز 4200 تومان به کشورهای اجنبی فرستادید/مظفری:مجلس باید نظارت خود را بر دولت بیشتر کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس امروز (یکشنبه 6 مهر ماه 99) در مخالفت با پیشنهاد در اولویت قرار گرفتن طرح تأمین کالاهای اساسی اظهار داشت: ما دو ماه قبل به فوریت این طرح رأی داده‌ایم؛ کمیسیون برنامه و بودجه باید گزارش بدهد که چرا تاکنون بررسی این طرح را تمام نکرده است.

وی با بیان این که هیچ کس با تأمین کالاهای اساسی مردم در شرایط اقتصادی موجود مخالف نیست، گفت: نمایندگان در کمیسیون برنامه و بودجه اگر می‌خواهند اقدامی صورت دهند باید سریع‌تر صورت بدهند. این که ما بخواهیم مجددا در مورد فوریت یک طرح رأی‌گیری کنیم درست نیست چراکه ما قبلا به اولویت این طرح رأی داده‌ایم.

رحیمی تأکید کرد: مهم‌تر از تأمین کالاهای اساسی مردم نظارت مجلس بر اجرا است، نخست دولتی‌ها گزارش بدهند که ارز 4 هزار و 200 تومانی برای تأمین کالاهای اساسی مردم کجا رفته است؟

وی با بیان این که نظارت مجلس در بحث کالاهای اساسی کجا رفته است، گفت: برنج را با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد کردند اما به چه قیمتی در بازار عرضه شد؟ چه کسانی بردند؟ ما باید به این مقوله ورود کنیم. این که دوباره بخواهیم طرحی را به دولت بدهیم و اجرا کند و نظارتی نیز بر روی آن نداشته باشیم صحیح نیست.

نماینده مردم سروستان در مجلس از کمیسیون برنامه و بودجه خواستار آن شد تا علاوه بر تأمین کالاهای اساسی به برخی کالاها نیز نگاه جدی کند مثل لاستیک و قطعات خودرو؛ چراکه برای جامعه مشکل‌ساز می شود.

به گزارش فارس، مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم آباد در مجلس نیز در موافقت با این پیشنهاد گفت: طرح تأمین کالهای اساسی یک طرح انقلابی از سوی مجلسی انقلابی است. حقیقتا باید به همکاران تبریک بگویم و خواهش کنم که با تمام توان این موضوع را پیش ببریم؛ چراکه این طرح سفره خالی تنگدستان ملت نجیب ایران است که سرسختانه از نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

وی تأکید کرد: می‌گویند بودجه نیست، چرا برای مردم نجیب، عزیز و بزرگ که در تنگنا قرار گرفته‌اند فقط بودجه نیست؟ میلیارد‌ها دلار پول ملت ایران را به بهانه ارز 4 هزار و 200 به کشورهای اجنبی فرستادید. این پول کجا رفت و اکنون کجاست؟ که امروز اکثر ملت ایران در شرایط تنگنای اقتصادی قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: مالیات بر مسکن و ماشین‌های لوکس می‌تواند حداقل منابع یک سبد کالا برای خانواده نجیب ایرانی که نمی‌تواند ارتزاق روزانه را داشته باشد تأمین کند، بنابراین این طرح می‌تواند بخشی از مشکل مردم را حل کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول