اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رهایی 7 محکوم به قصاص در زنجان با گذشت اولیای دم

رئیس کل دادگستری استان زنجان از رهایی 7 محکوم به قصاص در زنجان با گذشت اولیای دم خبر داد.

رهایی 7 محکوم به قصاص در زنجان با گذشت اولیای دم

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دوم مهر ماه امسال یک قاتل به خاطر رضایت اولیای دم مقتول از چوبه دار نجات پیدا کرد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه پرونده رضایت مربوط به قتلی بود که در سال 1394 رخ داد بود، گفت: در آن زمان قاتل یک فرد 40 ساله را در حمام مخروبه روستای سهله از توابع زنجان بر اثر جراحت شدید با جسم سخت، مقتول 41 ساله را به قتل رسانده بود. 
رئیس شورای قضایی استان  تصریح کرد: پرونده پس از انجام تحقیقات به شعبه اول کیفری زنجان ارجاع که با توجه به قراین، گزارشات مراجع انتظامی و اقرار متهم به قتل پرونده رسیدگی و حکم قصاص صادر و پس از تأیید دیوان عالی کشور در مرحله اجرای حکم  با تلاش همکاران قضایی، اداری اجرای احکام دادسرای زنجان، اداره زندان‌ها، پای چوبه‌دار رضایت اولیای دم اخذ و محکوم از قصاص رهایی یافت.
وی در ادامه گفت: امسال تلاش و پیگیری همکاران قضایی، اداری اجرای احکام، شوراهای حل اختلاف و اداره زندان‌های استان در نیمه نخست سال جاری 7 محکوم به قصاص در زنجان با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.
وی با بیان اینکه اجرای سیاستهای کلان قوه قضاییه و توجه به اجرای دقیق برنامه تحولی اقدامات بسیار خوبی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در استان انجام شده که یکی از این برنامه‌ها تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم و نجات محکومین به قصاص بود که استان در این زمینه توفیقات خوبی کسب نموده است.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول