اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

انتقاد جنبش عدالتخواه دانشجویی از عملکرد رسانه ملی در موضوع فعال شدن مکانیسم ماشه

جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه ای به رئیس صداوسیما انتقاداتی را درباره عملکرد رسانه ملی در ماجرای فعال‌سازی مکانیسم ماشه مطرح کرد.

انتقاد جنبش عدالتخواه دانشجویی از عملکرد رسانه ملی در موضوع فعال شدن مکانیسم ماشه

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه ای به عبدالعلی علی‌عسگری رئیس صداوسیما انتقاداتی را پیرامون عملکرد رسانه ملی در ماجرای فعال‌سازی مکانیسم ماشه مطرح کرد.

متن نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به شرح ذیل است:

جناب آقای عبدالعلی علی‌عسگری 

ریاست محترم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران 

با سلام 

مایه تاسف است که باید بگوییم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در نقاط عطف مهمی از تاریخ سیاست‌خارجه همچون زمان مذاکره و تصویب برجام و همچنین قضایای مرتبط با لوایح «FATF» خاموشی پیشه کرده و از نقد نسبت به عملکرد مسببان برجام و مویدان آن حذر می‌کند و تنها زمانی از برجام سخن می‌گوید که فرد یا افرادی برای تایید برجام و تحسین مسببان آن زبان در کام بچرخانند. 

حال و باوجود این تجارب، حداقلی‌ترین خواسته قابل طرح آن است که این گذشته تلخ به فراموشی سپرده نشود و اندکی از آن عبرت گرفته شود و اکنون که دوباره زخم برجام سر باز کرده و دشمن وقیح صحبت از ماشه و چکاندن آن به میان آورده، انتظار می‌رود که در رسانه‌ای که از آنِ ملت است به گونه‌ای «ملّی» عمل کنید. 

هرچند که ظاهرا شما هنوز علاقه‌مندید که به حامیان برجام، یک‌طرفه تریبون بدهید تا خبط‌های دیپلماتیک خودشان را مقابل مردم ایران بزک کنند. مسلم است که علاوه بر مسببان و حامیان برجام، دیگر چهره‌هایی هم که با سکوت و حمایت‌های رسانه‌ای خودشان این قرارداد خسارت‌بار را بر مردم ایران تحمیل کردند نیز این خسارت‌ها شریک‌اند.

برجام و به‌طور کلی رویکردی که منشا پیشرفت را در بیرون از مرزها می‌بیند مصائب متعددی را به ملت تحمیل کرده که به سختی قابل جبران است، لکن تنها منفعت قابل توجهی که امید می‌رود به‌سبب این تجاربِ ازسرگذرانده‌شده عاید ملت شود تجربه تاریخی گرانبها و عظیمی است که ما را از تکرار اشتباهات پیشین مصون می‌دارد و باید آن را غنیمت شمرد. 

ازا ین‌رو از صدا و سیما انتظار می‌رود که با تمام توان پا به عرصه تبیین این تجربه تاریخی بگذارد و از اشتباهات پیشین خود دست بردارد. به تریبون‌های یک‌طرفه‌ای که در اختیار مسببان و حامیان برجام می‌گذارد پایان دهد و با شنیدن و انعکاس صدای انبوه منتقدان، مسیر را برای اندوختن این تجربه تاریخی و پرهزینه فراهم کند. 

امید آنکه با این اقدام، قدری از اشتباهات گذشته صدا و سیما در این حوزه جبران شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول