اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

صنعت دریانوردی‌ مهم‌ترین بخش از زنجیره تأمین جهانی‌

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نقش دریانوردان در حمل و نقل پایدار، کلیدی است، گفت: صنعت دریانوردی‌ مهم‌ترین بخش از زنجیره تأمین جهانی است.

صنعت دریانوردی‌ مهم‌ترین بخش از زنجیره تأمین جهانی‌

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی به مناسبت روز جهانی دریانوردی بیان کرد: حمل و نقل پایدار یک موضوع لایه لایه است و در فراهم‌سازی این مهم، دریانوردان نقش کلیدی دارند و بدون در نظر گرفتن آنان، پیوند بین تأمین کنندگان در سرتاسر جهان قطع و دسترسی به توسعه پایدار بسیار دشوار خواهد بود.

وی ادامه داد: سازمان بین‌المللی دریانوردی سند چشم‌انداز، استراتژی‌ها، برنامه‌ها و چالش‌های پیش‌روی جامعه جهانی دریانوردی را تهیه کرده است و باید بدانیم از یک سو تأثیر رشد اقتصادی بر صنعت حمل و نقل دریایی و از سوی دیگر تحولات تکنولوژیکی، ملاحظات محیطی، انسانی و الزامات کنوانسیونی، مشکلات و سختی‌های زیادی را بر این صنعت تحمیل می‌کند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در مورد چگونگی مشارکت دریانوردان در حصول اهداف توسعه‌ای، لازم است‌ فعالیت‌های اقتصادی با ظرفیت اقیانوس‌ها متعادل باشند تا این فرآیند برای مدت زمان طولانی، سالم باقی بماند و ناهماهنگی و تقاضای‌های رقابتی می‌تواند منجر به فعالیت‌های غیرقانونی در رابطه با استفاده از محیط دریا و آسیب به سلامت اقیانوس‌های جهان ‌شود، بنابراین به منظور دستیابی بر این مهم، تعادل بین منافع رقابتی و همکاری دست‌اندرکاران، ضروری است.

اسلامی اضافه کرد: در مفهوم وسیع‌تر، سازمان بین المللی دریانوردی و جامعه دریانوردی نقش مهمی در دستیابی به توسعه پایدار و اهداف مربوط به آن که توسط سازمان ملل متحدد تبیین کرده، دارند، بنابراین اهداف توسعه‌ای یکی از بلند پروازانه‌ترین کارهای سازمان ملل متحد تا به امروز است که برای حفاظت از زمین، ساکنان آن و اطمینان از صلح و سعادت، اهداف روشنی دارد.

وی اظهار داشت: صنعت دریانوردی، مهم‌ترین بخش از زنجیره تأمین جهانی است که میلیاردها نفر به آن وابسته هستند، در همین راستا سازمان جهانی دریانوردی ادامه مشارکت کشتیرانی برای رشد پایدار را لازم می‌داند، به ‌نحوی‌ که انتظارات جامعه امروزی درباره ایمنی، محیط‌ زیست و مسئولیت اجتماعی برآورده شود و در این بین ارتباطات فزاینده و ائتلاف بین کشتیرانی، بندر و صنایع لجستیکی، برای ارتقای کارایی و پایداری کشتیرانی بسیار با اهمیت است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای خود و هم راستا با توسعه پایدار و همسویی با سایر کشورهای جهان با لحاظ چالش‌های پیش‌روی جامعه دریانوردی و ایجاد ظرفیت‌های لازم در عرصه داخلی درصدد بهره‌برداری از توانمندی‌ها و فرصت‌های موجود در ابعاد ملی و بین‌المللی  است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول