اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

رونمایی از رادار تصویربرداری SAR پهپاد شاهد ۱۲۹

در جریان نمایشگاه توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه، یک رادار تصویربرداری SAR هواپایه محمول بر پهپاد شاهد ۱۲۹ برای نخستین بار به نمایش درآمد.

رونمایی از رادار تصویربرداری SAR پهپاد شاهد ۱۲۹

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در جریان افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه تحت عنوان «پارک ملی هوافضا» برخی دستاوردهای این نیرو برای نخستین بار به نمایش درآمد.

از جمله این دستاوردها، رادار تصویربرداری SAR هواپایه محمول بر پهپاد شاهد ۱۲۹ است که برای نخستین بار در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

رادارهای SAR یا رادارهای دهانه مصنوعی (Synthetic Aperture Radar) نوعی از رادارها هستند که عمل نقشه برداری از سطح زمین را به استفاده از تاباندن امواج رادیویی با سرعت و فرکانس بالا به سطح مورد نظر انجام می دهند. بدین ترتیب با دریافت امواج منعکس شده از سطح تحت نقشه بردار، تصویری دو بعدی از محیط توسط کامپیوتر رادار تشکیل می‌شود که در حقیقت همان نقشه تهیه شده به وسیله تکنولوژی رادارهای SAR است.

از جمله ویژگی‌های استفاده از رادارهای SAR قابلیت کار در تمام ساعات شبانه روز با شرایط مختلف جوی و تهیه تصاویر موثر و با کیفیت و تفکیک پذیری بالا است که می‌تواند کاربردهای مختلفی در مصارف نظامی و غیرنظامی داشته باشد.

یکی دیگر از تجهیزاتی که برای نخستین بار در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته، اولین سامانه موشکی کن(محفظه) پرتاب بالستیک است که البته پیشتر در رزمایش پیامبر اعظم سپاه پاسداران شلیک موشک از آن به نمایش درآمده بود اما این اولین بار است که از نزدیک در معرض دید قرار می‌گیرد.

پیغام فتح، ویژه‌نامه چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس را در صفحه اول فارس مشاهده کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول