اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اختصاص ۴۴۵ هکتار برای طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند

استاندار تهران از اختصاص ۴۴۵ هکتار از اراضی شهر جدید پرند به منظور اجرای طرح اقدام مسکن ملی خبر داد.

اختصاص ۴۴۵ هکتار برای طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با حضور ویدئو کنفرانسی مسؤولان اداری استان در محل استانداری اظهار کرد: اختصاص ۴۵۰ هکتار اراضی شهرستان به پارک ملی فناوری به عنوان شهر دانش‌محور گام بلندی در جهت توسعه این شهر است.

وی با اشاره به طرح الحاق ۴۴۵هکتار از اراضی شهر جدید پرند برای طرح اقدام ملی مسکن با تأکید بر تأمین آب و زیرساخت‌های لازم این طرح توسط وزارت راه و شهرسازی، ادامه داد: ما در تهران بیشترین مستأجرنشینی را داریم و از طرفی نیز موظفیم سهمی برای مسکن ملی تخصیص بدهیم؛ همچنین ما امکان گسترش به سمت شرق تهران را نداریم زیرا در شرق تهران گسل داریم و تپه‌های پردیسان هم دیگر گنجایش ساخت و ساز ندارد بنابراین شهر جدید پرند بهترین و تنها گزینه ما در خصوص این طرح است.

استاندار تهران در ادامه درباره شهرک صنعتی قرچک و مشکلات آن خاطرنشان کرد: در این خصوص باید با تشکیل جلسه کارگروه آمایش استانی ملاحظات جهاد کشاورزی در خصوص ثبت اسناد این شهرک تعین تکلیف شود و این شهرک صنعتی که یکی شهرک‌های فعال و پویای ما در‌ استان است به فعالیت خود ادامه دهد.

در ادامه نشست محمد تقی زاده، معاونت امور هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز گفت: اراضی تعلق یافته به توسعه پارک فناوری پردیس بخش از یک‌هزار هکتار اراضی پیش‌بینی شده برای اختصاص به این پارک ملی فناوری است که امید است به زودی به طور کامل در اختیار آن مجموعه قرار گیرد.

خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در ادامه با بیان اینکه بهترین گزینه برای تأمین اراضی لازم طرح اقدام ملی مسکن اراضی شهر جدید پرند است، تشریح کرد: ما در استان موظف به تأمین اراضی اقدام مسکن ملی هستیم و با توجه به محدودیت‌های استان به نظر شهر جدید پرند بهترین گزینه برای این مسئله است که با موافقت با آن و اختصاص این ۴۵۰ هکتار امکان احداث حدود ۱۵هزار واحد مسکونی و اسکان ۴۳هزار نفر در شهر جدید پرند فراهم خواهد آمد.

در ادامه جلسه سعید توکلی مدیرعامل شرکت انتقال گاز استان تهران به بیان گزارشی از اقدامات این سازمان برای گازرسانی به روستاهای استان تهران پرداخت و با بیان اینکه تمام تعهدات شرکت گاز برای گازرسانی در حال انجام است، عنوان کرد: روستاهای رندان و تالون تا یک ماه آینده دارای گاز خواهند شد و باقی روستاها نیز عملیات گازرسانی‌ آن‌ها در حال پیگیری است لکن برخی مشکلات با دیگر سازمان‌ها خصوصاً وزارت راه و شهرسازی مانع از برخی برنامه‌های ما شده است.

به گزارش فارس، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران طرح‌ اختصاص ۴۵۰هکتار به پارک ملی فناوری پردیس، الحاق ۴۴۵هکتار از اراضی شرق شهر جدید پرند به منظور اجرای طرح اقدام مسکن ملی، طرح هادی تعدادی از روستاهای استان و ۲۵ طرح کارگروه زیربنای و شهرسازی استان تهران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و در خصوص مشکلات گازرسانی روستاهای استان، مشکلات شهرک صنعتی قرچک و روند ثبت اسناد کاداستری اراضی عمومی استان تصمیماتی اتخاذ شد.

پایان پیام/خ/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول