اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ضرر 2 میلیارد دلاری قطر ایرویز به خاطر کرونا

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز امروز اعلام کرد که به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال مالی منتهی به 31 مارس سال جاری 7 میلیارد ریال قطر ضرر کرده است.

ضرر 2 میلیارد دلاری قطر ایرویز به خاطر کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز امروز اعلام کرد در سال مالی منتهی به روز 31 مارس امسال به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از ویروس کرونا 7 میلیارد ریال قطر معادل 1.92 میلیارد دلار ضرر کرده است.

این شرکت اعلام کرده از آن زمان حدود 7.3 میلیارد ریال قطر معادل حدود 2 میلیارد دلار از اصلی‌ترین سهام خود که دولت قطر است، کمک مالی دریافت کرده و آنها را به سهام جدید تبدیل کرده است.

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا بسیاری از پروازهای بین‌المللی برای ماه‌ها لغو شود همین امر به بحرانی جدی برای شرکت‌های بزرگ هواپیمایی بدل شده است.

این شرکت‌ها برای سر پا ماندن روزانه ده‌ها میلیارد دلار هزینه می‌کنند و فعلا چشم اندازی برای بهبود اوضاع آنها متصور نیست چرا که شاهد شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در جهان هستیم و حتی ممکن است بسیاری از کشورها که به صورت محدود پروازهای بین‌المللی را از سر گرفته بودند مجددا به سمت اعمال محدودیت‌های جدی بروند.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی از جمله لوفت‌هانزای آلمان و بریتیش ایرویز انگلیس به خاطر اوضاع پیش آمده به سمت اخراج هزاران نفر از کارمندان خود رفته و حتی قصد دارند بخشی از ناوگان خود را به صورت دائم کنار بگذارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول