اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای وزارت دفاع حکومت منطقه مورد مناقشه قره‌باغ: 4 بالگرد و 10 تانک آذربایجان را نابود کردیم

وزارت دفاع حکومت منطقه مورد مناقشه قره‌باغ که تحت حمایت ارمنستان قرار دارد، ادعا کرد در درگیری‌های امروز یکشنبه با جمهوری آذربایجان، 4 بالگرد، 15 پهپاد و 10 تانک این کشور نابود شدند.

ادعای وزارت دفاع حکومت منطقه مورد مناقشه قره‌باغ: 4 بالگرد و 10 تانک آذربایجان را نابود کردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که درگیری‌های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ ادامه دارد، وزارت دفاع حکومت این منطقه مدعی شده که چندین بالگرد، پهپاد و تانک ارتش جمهوری آذربایجان نابود شده است.

وزارت دفاع حکومت منطقه مورد مناقشه قره‌باغ که تحت حمایت ارمنستان قرار دارد، ادعا کرد در درگیری‌های امروز یکشنبه با جمهوری آذربایجان، 4 بالگرد، 15 پهپاد  و 10 تانک این کشور نابود شدند.

ادعای این حکومت در حالی مطرح شده که پیشتر وزارت دفاع جمهوری آذربایجان خبر داد که نیروهای نظامی این کشور توانسته‌اند 6 روستای تحت کنترل ارمسنستان را «از اشغال درآورده و آزاد کنند».

از سرگیری درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد امروز یکشنبه آغاز شده است.

وزارت دفاع آذربایجان صبح امروز اعلام کرد که مواضع و شهرک‌های مرزی این کشور از سوی نیروهای مسلح ارمنستان هدف خمپاره قرار گرفته که تلفاتی از میان نظامیان و غیرنظامیان به همراه داشته است.

 


منطقه قره‌باغ

 

باکو در ادامه از انجام اقدامات تلافی‌جویانه خبر داد و افزود واحدهای پیشرفته ارتش آذربایجان در حال به کار بستن اقدامات تلافی‌جویانه برای سرکوب تحرکات نیروهای ارمنی هستند تا از امنیت جمعیت غیرنظامی که نزدیک خط مقابله نظامی زندگی می‌کنند اطمینان یابند. 

ارمنستان اما در رد روایت جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور آتش‌بس را نقض کرده و دست به حملات نظامی در منطقه مورد مناقشه قره باغ زده‌اند.

پیشتر وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که نیروهای این کشور دو بالگرد و سه پهپاد آذربایجانی را در واکنش به حملات باکو به «مناطق مسکونی» ساقط کرده‌اند.

در شرایطی که دو طرف یکدیگر را به آغاز درگیری‌ها متهم می‌کنند، «آرائیک هاراطونیان» رئیس منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ» صبح امروز در یک نشست اضطراری آماده‌باش جنگی اعلام کرد و از تمامی افراد بالای ۱۸ سال خواست تا آماده جنگ شوند.

وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام «حالت جنگی» کرده و از تمامی نیروهای خود خواسته است تا در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و از آن زمان تلاش‌های بین‌المللی برای حل مناقشه قره‌باغ بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول