اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مراسمات محرم آمار کرونا را افزایش نداد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: انتظار می‌رفت که بعد از مراسمات دهه محرم آمارها افزایش داشته باشد که خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اکثر هیات‌ها با وضعیت بدی مواجه نشدیم.

مراسمات محرم آمار کرونا را افزایش نداد

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، شاپور مسعودی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان دزفول اظهار کرد: آمار کرونا در خوزستان از حیث موارد ابتلا، بستری و فوت در اثر کرونا فعلا پایین‌تر از میانگین کشوری است اما این بیانگر وضعیت خوبی نیست‌.

وی افزود: وضعیت کرونا در شهرستان دزفول تا هفته گذشته زرد بود که متاسفانه این وضعیت در هفته جاری به نارنجی تغییر کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بدترین وضعیت خوزستان بر خلاف کشور در تیرماه بود که با مدیریت مسؤولین و همکاری مردم مهار شد.

وی ادامه داد: موفق‌ترین اقدامات انجام شده در سطح استان‌های کشور برای مقابله با کرونا از نظر وزیر بهداشت در استان خوزستان شکل گرفته است.

شاپور مسعودی تصریح کرد: انتظار می‌رفت که بعد از مراسمات دهه محرم آمارها افزایش داشته باشد که خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اکثر هیات‌ها با وضعیت بدی مواجه نشدیم.

وی بیان کرد: طبق بازرسی‌هایی که در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا چهارم مهرماه انجام شد، از ۹۴۳ مدرسه به عمل آمد استفاده از ماسک ۸۸درصد، رعایت پروتکل‌های فردی و اجتماعی ۸۴ درصد تخمین زده شد.

مسعودی اذعان کرد: از ۸۳۷ مدرسه بازرسی شده تعداد ۱۶ مدرسه اخطاریه دریافت کردند همچنین طبق این بازرسی‌ها میزان استفاده از ماسک در مدارس ۷۳درصد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۷۴ درصد اعلام شد.

وی عنوان کرد: بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از مایک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کمترین در پایانه‌های مسافری درون شهری و برون شهری مشاهده شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در شهرستان دزفول میزان استفاده از ماسک ۷۸ درصد و رعایت پروتکل‌ها ۸۳ درصد عنوان شده که این آمار در زمان وضعیت سفید بالاتر بود.

سهمیه واکسن آنفولانزا هر استان مشخص شد

علی قمیشی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ادامه این جلسه اظهار کرد: از دو هفته گذشته تا کنون شاهد صعودی بودن آمارهای مربوط به شیوع کرونا بودیم و در حال حاضر وضعیت به شیوه‌ای پیش می‌رود که احتمال آن وجود دارد که دچار پیک بعدی شویم.

وی افزود: اگر آگاهی‌سازی در سطح جامعه به طور مناسب انجام شود و مردم همکاری لازم را داشته باشند قطعا می‌توان از تکرار روزهای پیک‌کرونا جلوگیری کرد. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: فعالیت مدارس و تجمعات یکی از دغدغه‌هایی بود که احتمال می‌رفت افزایش آمار را به دنبال داشته باشد که با تصمیمات ستادهای کرونا این اقدام کاملا کنترل شده پیش می‌رود.

وی ادامه داد: از نگرانی‌هایی که باید برای آن چاره‌اندیشی شود وجود درختان اکالیپتوس در سطح استان است که با بارش‌های اولیه موجب اختلال در تنفس برخی از افراد می‌شود که قبل از شروع بارندگی‌ها باید هرس شوند.

علی قمیشی تصریح کرد: همزمانی و‌هم‌پوشانی آنفولانزا و‌ کرونا از مواردی است که موجب تشدید و شک در تشخیص این دو از هم می‌شود.

وی بیان کرد: امسال باوجود شرایط پیش آمده تقاضای تمام کشورها برای واکسن آنفولانزا افزایش داشته بطوری که توزیع بین کشورها سهمیه‌بندی شده است.

قمیشی اذعان کرد: سری اول سهمیه خوزستان توسط وزارت بهداشت مشخص شده اما امسال این واکسن ابتدا در اختیار گروه‌های هدف و اولویت‌دار مثل زنان باردار، افراد مسن، افراد دارای بیماری زمینه‌ای تعلق میگیرد و شاید تمام افراد در فاز اول، بهره‌مند از آن نشوند.

وی عنوان کرد: یکی از مسائلی که نقطه امید در بحث همزمانی این دو‌ ویروس است، راه‌های مشترک انتقال و جلوگیری از ابتلا است که امیدواریم با رعایت مردم امسال کمتر شاهد شیوع آنفولانزا باشیم.

علی فرهمندپور سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان درفول نیز اظهار کرد: زنگ خطر شیب افزایشی آمارهای کرونا در دزفول و به تبع آن در خوزستان و کشور به صدا در آمده است اما نقطه امید ما تجربه‌ای است که با همت و تلاش به دست آمده و هم‌اکنون با استفاده از آن میتوان مانع شیوع بیشتر کرونا و پیشگیری از برگشت به وضعیت پیک شد.

وی درخصوص بازگشایی رستوران‌های دزفول، افزود: رستوران‌ها در صورتی میتوانند بازگشایی شوند که شیوه‌نامه‌ای برای آن‌ها تهیه شود که ملزم و‌ متعهد به اجرای آن باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: اگر وضعیت بر همین روند ادامه یابد ناچارا مجبور به تعطیلی بوستان‌ها در سه روز آخر هفته خواهیم بود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول