اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اجرای ۷۵ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در پردیس

فرمانده سپاه شهرستان پردیس با اشاره به ۷۵ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس گفت: بسیجیان با اجرای برنامه‌های مختلف سعی دارند تا عطر و بوی رشادت‌های شهدا را در محله‌ها منعکس کنند.

اجرای ۷۵ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در پردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حامد حمزه خانی فرمانده سپاه شهرستان پردیس در حاشیه هفتمین یادواره شهدای شهرستان پردیس، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد:  با کمک و مدد شهدا در این هفته برای اجرای ۷۵ عنوان برنامه شاخص و اصلی در سطح شهرستان برنامه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها توسط بسیجیان ناحیه سپاه شهرستان در حال برگزاری است و هفتمین یادواره شهدای عزیز شهرستان پردیس اجرا شد.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس افزود: این برنامه‌ها توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج و  برخی از مجموعه‌های مردمی در حال برگزاری است و کاروان مقاومتی در این حوزه تشکیل شده تا در تمام محلات شهرستان حضور پیدا کنند.

حمزه خانی اضافه کرد: بسیجیان با اجرای برنامه‌های خود سعی دارند تا عطر و بوی رشادت‌های شهدا را در محله‌ها منعکس کنند و در این راستا مسابقات ورزشی، کتابخوانی و سایر موارد به دلیل شیوع بیماری کرونا با محدودیت‌هایی برگزار می‌شود و ناچار به سمت حضور در فضای مجازی و استفاده از این بستر شدیم.

وی عنوان کرد: تمام این برنامه‌ها با محوریت اجرایی با سپاه و بسیج در جریان بوده و امیدواریم تأثیرگذار باشد و در این راه همراهی، پشتیبانی و حمایت تمام مجموعه شهرستان به خصوص شهرداری‌ها، شرکت عمران و در رأس کار امام جمعه و فرماندار فعال بودند.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس تصریح کرد: به دلیل بیماری کرونا و محدودیت‌های به وجود آمده برنامه‌ها را در فضای باز برگزار می‌کنیم و با وجود تمام مشکلات و خطر این بیماری تاکنون مراسم‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استقبال خوب از طرف مردم شریف شهرستان انجام شده است.

حمزه خانی یادآور شد: امیدواریم فرهنگ و مکتب دفاع مقدس بین مردم نهادینه شود اما در کنار این ۷۵ عنوان برنامه، برنامه‌های متعددی نیز در پایگاه‌ها به صورت محله محور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از کارهای ابداعی ما تهیه و توزیع کمک‌های معیشتی به صورت خودجوش بوده که در این ایام بین مردم توزیع می‌شود و در کنار آن دو کاروان دفاع مقدس در شهرستان فعال شدند و در تمام مناطق شهرستان از جاجرود تا انتهای شهر بومهن را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار دادند.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس در خصوص کاروان عاشورایی‌ها، گفت: این برنامه به مدت ۲۴ شب از دهه دوم محرم در قالب کاروان سیار عاشورایی آغاز شده و چند روز پایانی آن رنگ و بوی دفاع مقدس پیدا کرده و سوای بحث پرده خوانی، روایت‌گری هفته دفاع مقدس نیز به برنامه‌های این کاروان افزوده شده است.

حمزه خانی اعلام کرد: در حدود ۳ هزار نفر از این کاروان بازدید کردند ولی در برخی از فازها شهروندان از بالکن‌های منازل خود شاهد این برنامه بودند که با احتساب آن‌ها این آمار بالاتر می‌رود.

هویت فرهنگی شهرستان پردیس شکل می‌گیرد/ ساخت اِلمان فرهنگی در شهر

مرتضی همتی شهردار پردیس نیز در ادامه اظهار کرد: شهر به عنوان  یک موجود زنده نیازمند نیازهای آتی و آنی است که باید به هر دو پاسخ داده شود و قبل از پاسخگویی به هر نیازی در واقع یادآوری آنچه که کشور اتفاق می‌افتد، بخشی از تاریخ ما است.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس با وجود تمام هجمه‌ها و مضراتی که برای کشور داشت، درس‌ها و افتخارات بزرگی برای ما به ارمغان داشت.

شهردار پردیس ادامه داد: برای کسانی که آن دوره را درک کردند مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس را باید به طور مستمر و متنوع برگزار کنیم تا حماسه‌ها یادآوری و از حماسه‌سازان یاد و تجلیل شود و دوم برای یادآوری به نسل‌های بعدی که در آن زمان حضور نداشتند تا درک کنند.

همتی اضافه کرد: جوانان نسل بعد از جنگ باید بدانند که چه فرهنگی بود که مردم از کف نشینی و نه از بالانشینی استقبال و آن چنان از خودگذشتگی و از جان گذشتگی می‌کردند.

وی تصریح کرد: شهر پردیس با هویت مادی شکل گرفته اما هویت معنوی آن در حال شکل گرفتن بوده و جمعیتی که در پردیس به مرور در حال بارگزاری است قومیت و خویشاوندی خاصی دارند.

شهردار پردیس ابراز کرد: مردمی که از نقاط مختلف کشور به پردیس آمدند و به مرور در حال استقرار هستند و این طبیعی است که در چنین شهرهایی دو سه نسل طول بکشد تا فرهنگ مناسب شکل گرفته و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

همتی خاطرنشان کرد: در چنین شهرهایی رسیدن به نیازهای عاطفی و آنی مردم نیاز به یادواره شهدا و نشاط اجتماعی دارند و به دلیل شرایط خاص کرونا سعی داریم از تجمع مردم خودداری کنیم.

وی اضافه کرد: شهرداری به عنوان متولی مدیریت شهری باید به نیارهای طیف‌های مختلف مردم و جوامع مختلف شهری جوابگو باشد و شهرداری پردیس نیز در این حوزه برنامه‌ای جامع دارد.

شهردار پردیس اظهار کرد: امیدواریم در ماه‌های آینده با برطرف شدن شرایط خاص کرونا بتوانیم علاوه بر نیازهای مذهبی و فرهنگی مردم به سایر نیازهای شهری نیز رسیدگی کنیم.

همتی افزود: همانطور که در حوزه عمرانی و خدماتی پاسخگوی مردم هستیم، به نیازهای فرهنگی هم رسیدگی خواهیم کرد زیرا باید به تمام نیازهای شهر به عنوان موجود زنده پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: شهر جدید پردیس با شهرهایی که قبلاً شکل گرفتند تفاوت دارد زیرا هر شهری در حوزه‌ای خاص فعالیت و تولیدات کشاوزی، فرهنگی، مذهبی و یا میراث فرهنگی دارد اما این شهر هیچکدام از این مؤلفه‌ها را ندارد.

شهردار پردیس عنوان کرد: تا به امروز هویت بخشی در شهر پردیس شکل نگرفته، بنابراین هنوز نماد و اِلمان خاصی برای معرفی پردیس وجود ندارد، اما استقرار نمادها، برنامه‌ها و اِلمان‌های مختلف در شهر پردیس می‌تواند به ما در رشد فرهنگی جامعه شهر پردیس سرعت بخشیده و کمک کند.

همتی گفت: برنامه‌هایی مدون برای این حوزه داریم و در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی می شود و در میادین و معابر شهری از این اِلمان‌ها برای زیبایی و بهبود فضای بصری شهر استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول