اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش موارد ابتلا به کرونا در همدان/ احتمال تعطیلی صنوف پرخطر

فرماندار همدان از افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: احتمال تعطیلی مجدد صنوف پرخطر وجود دارد.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در همدان/ احتمال تعطیلی صنوف پرخطر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز در نشست مشترک ستاد پیشگیری از کرونا و پدافند زیستی شهرستان آخرین وضعیت شیوع و مدیریت ویروس کرونا در سطح شهرستان همدان مورد بررسی و  تصمیم‌گیری قرار گرفت.

فرماندار همدان با بیان اینکه هم اکنون شهرستان همدان با وضعیت نارنجی و افزایش موارد ابتلا مواجهه است اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز در برخی از شهرستان‌های استان و عدم رعایت برخی از توصیه‌های بهداشتی این احتمال وجود دارد که وضعیت شیوع در مرکز استان قرمز شود.

حسین افشاری از احتمال تعطیلی مجدد برخی از صنوف پرخطر خبر داد و گفت: در اربعین حسینی نیز برپایی موکب و پیاده‌روی ممنوع است و احتمالا مراسم متمرکزی با رعایت فاصله‌گذاری و سایر دستورالعمل‌ها پیش‌بینی شود که هنوز به قطعیت نرسیده است.

وی حضور پرتعداد خانواده متوفیان و تجمع در آرامستان باغ بهشت همدان در این برهه از شیوع بیماری قابل است یادآور شد: ضمن استقرار کارشناس مرکز بهداشت در آرامستان کاهش تعداد همراهان و عدم برگزاری مراسم در این محیط، در صورت نیاز محدودیت‌های ترافیکی نیز اعمال خواهد شد.

افشاری با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم خاطرنشان کرد: کاهش هشدارها با کاهش حساسیت مردم ارتباط مستقیم دارد و با استفاده از تبلیغات محیطی، خودرویی و از طریق بلندگو در مراکز خاص مانند آرامستان باید اطلاع‌رسانی و حساسیت لازم استمرار یابد.

وی با اشاره به گزارش ارزیابی بهداشتی ۳۳۷ مدرسه در سطح شهرستان در سه هفته گذشته بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست و استفاده از ماسک و عدم فعالیت‌های جمعی و زنگ تفریح در مدارس باید مورد توجه باشد.

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه عدم ارائه خدمت به مراجعان فاقد ماسک در ادارات و سایر مراکز خدماتی ضروری است افزود: جلسات ادارات باید به حداقل ممکن کاهش یابد و پیشنهاد می‌کنیم با توجه به ازدحام در برخی شعب بانکی نسبت به افزایش ساعات کار بانک‌ها اقدام شود.

وی از تشدید نظارت بر مراکز عمومی و خدماتی خبر داد و بیان کرد: دفاتر پیشخوان دولت و دیگر مراکز در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها با هماهنگی مقام قضایی ضمن اقدام قانونی، اعمال جرائم نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

افشاری با اشاره به فصل پاییز و احتمال تشدید بیماری‌های ویروسی تاکید کرد: مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: از بالن‌های قرمز یا روش‌های دیگری می‌توان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت شیوع ویروس کرونا و اطلاع‌رسانی به مردم در سطح شهر استفاده کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز آغاز فصل سرما، افزایش دورهمی‌های خانوادگی و عادی انگاری شرایط را از مهمترین آسیب‌های پیش رو برشمرد و گفت: ۶۰ تیم محیطی به صورت مستمر متشکل از کارشناسان بهداشتی بر فعالیت مراکز عمومی در سطح شهرستان نظارت دارند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول