اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افزایش قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی افسران دوره مقدماتی هدف اصلی رزمایش است

به مناسبت گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان رزمایش یک روزه ثامن‌الائمه(ع) با رمز مقدس «نصر من الله و فتح قریب» در منطقه دارنگون شیراز برگزار شد.

افزایش قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی افسران دوره مقدماتی هدف اصلی رزمایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس صبح امروز در رزمایش یک روزه ثامن الائمه که با حضور فرمانده سپاه، امام جمعه و فرمانده انتظامی فارس برگزار شد،در سخنانی هدف از برگزاری این رزمایش را افزایش قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی افسران دوره مقدماتی دانست که پس از چندین هفته آموزش تئوری در دانشکده پیاده مرکز آموزش علوم و فنون مکانیزه شیراز، بصورت عملی و میدانی در منطقه رزمایش دارنگون به اجرا درآمد.

امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی افزود: این رزمایش از چهار عملیات پدافند منطقه ای تشکیل شده بود که بر اساس آن ابتدا دشمن فرضی به مناطق پدافندی ما یورش برد اما با آتش گسترده نیروهای خودی مواجه شد و نتوانست نفوذ یا رخنه ای در مناطق پدافندی ما ایجاد نمایند و مجبور به عقب نشینی به سوی ارتفاعات گردید.


وی خاطرنشان کرد: این عملیات ها بمنظور آموزش افسران دوره های مقدماتی که در آینده بعنوان فرمانده دسته و گروهان در یگان های رزمی نزاجا انتخاب می شوند اجرا گردید و بحمدالله به تمامی اهداف پیش بینی شده رسید.وی اضافه کرد: در ادامه عملیات برای نابود سازی دشمن با استفاده از نیروهای رزمی یک تک هماهنگ شده با ترکیب تانک بر علیه دشمن تدارک دیده شد و دشمن فرضی که شکست خود را قطعی می دید، در آخرین اقدام با هلی برن نیروها در پشت مواضع قصد جلوگیری از پیشروی نیروهای ما را داشت که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته عملیات ضد هلی برن برعلیه دشمن اجرا شد و موفق شدیم این عملیات را از بین ببریم.

در پایان رزمایش از خانواده های معظم شهدا با لوح و هدایا تقدیرشد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول