اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سیر صعودی کرونا در اسلامشهر

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: این شهرستان طی دو هفته گذشته سیر صعودی موارد ابتلا، بستری و متوفی به ویروس کرونا را داشته است.

سیر صعودی کرونا در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر ظهر امروز در نشست ستاد مقابله با ویروس کرونا اسلامشهر با حضور مسؤولان در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: طی دو هفته گذشته در سطح شهرستان اسلامشهر سیر صعودی موارد ابتلا، بستری و متوفی به ویروس کرونا را داشتیم و این در حالی است که هنوز پیک همه‌گیری و ابتلا در فصل پاییز شروع نشده و باید مراقبت‌های بهداشتی را بالا ببریم و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه بخش بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر که به بیماران کرونایی خدمات می‌دهد، در حال تکمیل شدن است و برای پیشگیری از روند ابتلا و بستری بیشتر، باید به سوی الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، مدیران و دستگاه‌های اجرایی پیش برویم.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تأکید بر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در حوزه‌های مختلف، افزود: اگر نتوانیم با همه‌گیری و افزایش بیماران کرونایی در موارد ابتلا و بستری و فوتی مبارزه کنیم، در باقی مسائل معیشتی و اقتصادی نیز می‌لنگیم و اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، مجبوریم مجدداً به سوی اعمال محدودیت‌ها بازگردیم.

حضور دانش‌آموزان اسلامشهری به زیر ۱۰ درصد رسیده است

در ادامه حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر طی گزارشی با بیان بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور با ۴۸درصد دانش‌آموز اظهار کرد: روند حضور دانش‌آموزان از ابتدای بازگشایی مدارس کاهشی بوده و در حال حاضر به زیر ۱۰ درصد رسیده است که حضور دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی که اقبال بیشتری برای حضور در مدارس دارند، نسبت به سایر مدارس بیشتر است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی مدیران مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تأکید کرد: مدیران مدارس خود را بیش از گذشته ملزم به رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا می‌دانند و بسیاری از مدارس نیز پیش از بازگشایی مورد رصد قرار گرفته و نواقص احتمالی آن‌ها رفع شده است.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر افزود: نصب بنر و توزیع دفترچه با مضامین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، ساماندهی مربیان بهداشت و سلامت در مدارس، ضدعفونی کردن کلاس‌ها قبل و پس از آغاز کلاس درس، اجباری کردن استفاده از ماسک برای اولیاء، کادر مدرسه و دانش‌آموزان، تجهیز اغلب مدارس به تب سنج، تشویق و ترغیب و اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان و اولیاء برای ورود و استفاده از سامانه شاد از اهم مواردی بوده که توسط آموزش و پرورش اسلامشهر از ابتدای بازگشایی مدارس در حال انجام است.

بنار با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی جدید تا امروز ۲۵۰ مورد بازدید توسط کارشناسان امر از مدارس انجام گرفته، خاطرنشان کرد: تعطیلی بوفه‌های مدارس، جلوگیری از ورود دانش‌آموزان با علائم مشکوک به کرونا در کلاس درس، برپایی همایش سلامت ویژه مربیان بهداشت و سلامت مدارس، راه‌اندازی مشاوران تلفنی رایگان در مرکز مشاوره اداره آموزش و پرورش اسلامشهر، ارائه ویزیت رایگان به اولیاء و دانش‌آموزان در مدرسه شهید اورکی از دیگر اقداماتی است که در سطح مدارس شهرستان اسلامشهر برای دانش‌آموزان اولیاء و مربیان مدارس انجام شده و همچنان نیز ادامه دارد.

بیشترین علت ابتلا به ویروس در مراکز و مکان‌های شلوغ است/ فوت  ۵۰ تا ۶۰ کرونایی در شهریور

فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر نیز طی سخنانی در این نشست با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا در تمام شاخص‌های بهداشت و درمان اظهار کرد: متوسط روزانه افرادی که در بیمارستان اسلامشهر و بیمارستان‌های تهران از اهالی اسلامشهر بستری می‌شوند ۱۱ نفر است و متوسط مرگ در اثر ابتلا به کرونا در شهرستان اسلامشهر در شهریور ماه ۵۰ تا ۶۰ نفر بوده است.

وی با بیان آماری از رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهرستان اسلامشهر، تأکید کرد: در بازدیدهای انجام گرفته در شهریور ماه درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در اصناف ۴۰ درصد، در ادارات اسلامشهر ۶۶ درصد و در مدارس سطح شهرستان ۷۵ درصد است و متأسفانه برخی ادارات هنوز نشست‌ها و همایش‌هایی برگزار می‌کنند که موجب تجمع افراد و افزایش ابتلا به بیماری کرونا می‌شود. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر افزود: باید از تمام اقداماتی که موجب تجمع مردم می‌شود جلوگیری کرد، طبق تحقیقی که توسط کارشناسان شبکه بهداشت در اسلامشهر انجام شده بیشترین علت ابتلا به ویروس در مراکز و مکان‌های شلوغ، در فردی که نگهداری از فرد بیمار یا مواجهه با فرد ابتلا به بیماری کرونا دارد، گزارش شده است.

تاجیک در پایان با اشاره به غربالگری مرحله سوم در سطح شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: بانک‌ها، دفاتر قضایی، پلیس+ ۱۰، از جمله مکان‌های تجمع افراد است و باید تدابیری اتخاذ شود تا با مدیری که نسبت به اخطار قبلی تغییر ایجاد نکرده و پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کند، برخورد شود چرا که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم توجه به اخطار مأموران بهداشت، نوعی مشارکت در قتل دیگران است.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول