اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شکارچی پرندگان شکاری استان مرکزی به دام محیط‌بانان افتاد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان، شکارچی متخلف زنده‌گیر پرندگان شکاری در شهرستان زرندیه را دستگیر کردند.

شکارچی پرندگان شکاری استان مرکزی به دام محیط‌بانان افتاد

عباس جودکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص حضور صیادان غیرمجاز در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان زرندیه، محیط‌بانان  یگان حفاظت محیط زیست، شکارچی متخلف که از باندهای قاچاق پرندگان شکاری که گستره فعالیت آنها در استان‌های دیگر نیز است، دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شد.

وی  افزود: از این متخلف که اقدام به ساخت کوخه برای زنده‌گیری پرندگان شکاری کرده بودند، ادوات صید شامل تور و دام، و دو بُهله دلیجه و چهارقطعه کبوتر کشف و ضبط و کوخه ها تخریب شدند.

جودکی اظهار کرد: همه ساله در زمان مهاجرت پرندگان شکاری در فصل پائیز، برخی افراد سودجو اقدام به ساخت کوخه برای زنده گیری این پرندگان ارزشمند برای صدور به کشور‌های حوزه خلیج فارس می‌کنند که این عمل بر اساس قوانین محیط زیستی و معاهدات بین المللی جرم محسوب می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مرکزی از مردم استان خواست، هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند تا شاهد صید این گونه پرندگان ارزشمند نباشیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول