اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه به دنبال ثبت جهانی «کاروانسراها» است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امسال پرونده ثبت جهانی کاروانسرهای استان به یونسکو ارسال می‌شود.

کرمانشاه به دنبال ثبت جهانی «کاروانسراها» است

امید قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، صنعت گردشگری را به عنوان شاهراه توسعه استان معرفی کرد و اظهار داشت: امروز صنعت توریسم یکی از سومین صنایع پردرآمد در دنیا به شمار می‌رود که خوشبختانه کشور ایران در شما ۱۰ کشور برتر در زمینه گردشگری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه با بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی که ۷۰۰ اثر به ثبت ملی و یک اثر (بیستون) به ثبت جهانی رسیده، ظرفیتی بزرگ برای گردشگری دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه شعار امسال گردشگری را «توسعه گردشگری روستایی» عنوان کرد و افزود: براساس مطالعات انجام شده، یکی از قابیلت‌های ما بحث گردشگری روستایی شناخته شده که برنامه‌های امسال بر مبنای گسترش گردشگری روستایی، تقویت بوم‌گردی‌ها، اکوتوریسم و گردشگری تفریحی و هیجانی طراحی کرده‌ایم و پروژه‌هایی در این خصوص در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: روز گذشته در روز جهانی گردشگری با حضور   وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در روز جهانی گردشگری  به صورت ویرئو کنفرانس و استاندار کرمانشاه، ۴۳ پروژه با حجم‌ سرمایه‌گذاری ۸۰۲ میلیارد تومان در راستای رونق گردشگری استان، افتتاح شد.

قادری با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت بزرگی از نظر فرهنگی و مناظر طبیعی برای گردشگری دارد، گفت: برنامه‌های کار ثبت جهانی اورامانات به خوبی پیش می‌رود، ارزیاب یونسکو بازدید هوایی و میدانی خود را انجام داده که در حوزه استان کرمانشاه مشکل خاصی در این بازدید نداشتیم.

وی در خصوص ثبت سایر آثار تاریخی استان در فهرست میراث یونسکو، ادامه داد: بلافاصله بعد از اورامانات، پرونده ثبت جهانی کاروانسرهای کرمانشاه در قصرشیرین، سرپل‌ذهاب (کاروانسرا‌های ساسانی) روستای پاطاق، ماهدیشت و بیستون امسال به یونسکو ارسال می‌شود که ان‌شاءالله ما بتوانیم طی دو سال، ثبت آثار جهانی را در یونسکو به نام استان کرمانشاه داشته باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برنامه بعدی استان برای ثبت جهانی آثار، در سطح محور ساسانی از قصرشیرین تا طاق‌بستان است.

وی اشاره‌ای نیز به تاثیر منفی کرونا بر صنعت گردشگری داشت و گفت: قطعا ویروس کرونا دائمی نیست ما برای جبران خسارت گردشگری از طریق مشوق‌هایی که دولت اعلام کرده تسهیلات ارزان قیمتی را برای فعالین حوزه گردشگری استان و همچنین تسهیلات حمایت‌های و کمک‌های فنی و اعتباری، معافیت‌های بخشودگی اجاره‌بها اماکن گردشگری که در اختیار تملک ما است را داریم؛ خوشبختانه هیأت دولت مصوبات خوبی داده و یک بسته حمایتی ویژه از گردشگری به هیأت دولت نیز ارسال شده که بزودی از طریق وزیر جزئیات آن منتشر می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول