اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گام‌های بلند مشهد به سوی عابر محوری

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از آغاز رویدادهای میدانی شامل بخش‌های آموزشی، آگاه‌سازی و اجرای پویش‌های خیابانی و مجازی در راستای ترویج حقوق عابران پیاده خبر داد.

گام‌های بلند مشهد به سوی عابر محوری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدمحسن مصحفی با اشاره به رونمایی از نخستین پوستر پویش خط عابر ـ خط زندگی در راستای تحقق کلان پروژه ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در تاریخ پنج مهرماه، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی، رویدادهای خیابانی، پویش‌های فضای مجازی، پویش نظارت مردمی، جشنواره پیشنهادات شهروندی و جشنواره ملی کاریکاتور در این تاریخ آغاز شده است.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: در این راستا ۱۰ ایستگاه ترویجی در ۱۰ تقاطع پرتردد شهر مشهد کار خود را آغاز کرده‌اند، همچنین ۵۰ نفر از سفیران پویش خط عابر خط زندگی از طریق گفت‌وگو و تعامل با مردم آن ها را نسبت به اهمیت موضوع استفاده از خط عابر پیاده حساس می‌کنند.

وی بیان کرد: در این ایستگاه‌های ترویجی برخی آگاهی‌های لازم در زمینه شیوه‌های کاهش احتمال برخورد خودرو با عابر پیاده مانند شیوه‌های افزایش روئیت‌پذیری عابر در خیابان، عدم استفاده از تلفن همراه هنگام عبور و کاهش سرعت در معابر از سوی سفیران برای مردم تشریح می‌شود.

مصحفی خاطرنشان کرد: تعدادی از سفیران هم در گذرگاه‌های عابر پیاده پرتردد مستقر شده و با استفاده از پرچم‌های ایست به کمک شهروندانی می‌روند که قصد عبور از خیابان را داشته و به دلیل عدم توجه رانندگان به حق تقدم عابر پیاده نمی‌توانند عبور ایمنی داشته باشند.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین با همکاری تعدادی از سازمان مردم نهاد در حوزه حمل‌ونقل پاک و انسان محور، برگه‌‌های تذکری طراحی و چاپ شده است تا در اختیار رانندگان متخلفی قرار گیرد که سهوا به حریم پیاده و دوچرخه وارد شده‌اند.

گفتنی است؛ که فاز اول این برنامه از پنج مهر ماه آغاز و تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول