اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

دومین مراسم «یادها و نام‌ها» برگزار شد/ بعد از عاشورا جنگ ما نابرابرترین جنگ تاریخ بشر است

دومین مراسم «یادها و نام ها» با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد

دومین مراسم «یادها و نام‌ها» برگزار شد/ بعد از عاشورا جنگ ما نابرابرترین جنگ تاریخ بشر است

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، دومین مراسم «یادها و نام ها» با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر ایزدی، سرلشکر رحیم صفوی، سردار علی فضلی، سردار کوثری، سردار پاکپور، سردار نجات، سردار نایینی رییس مرکز اسناد دفاع مقدس، مرتضی سرهنگی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و نیز خانواده معظم شهدا در باغ موزه خلیج فارس در حال برگزاری است.

در ادامه این برنامه با ذکر یاد و پخش تصاویر حاج قاسم و ابومهدی المهندس از خانواده شهیدان سردار ناصر شعبانی، سردار حسین پورجعفری، سردار محسن پاکیاری، سردار حمید خدادی تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم از سال ها مجاهدت سردار محمد جعفر اسدی نیز تجلیل شد و وی دقایقی نیز به سخنرانی پرداخت.
سردار اسدی با بیان اینکه همه ما بدون استثناء مدیون شخصیت برجسته امام هستیم، گفت: من خودم را لایق این محبت نمیدانم. خدا ما را در خانواده‌ای قرار داد که زمان جنگ همراه پدر و مادر و هفت برادر و خواهر داماد به جبهه آمدیم و برادر محمد باقر در میان قبول شد و به شهادت رسید.
وی بیان داشت: همه ما انسانها نیازمند ولی هستیم و ولی داریم. اگر ولی ما الله نباشد حتما طاغوت است و ما را از نور به ظلمات میبرد. در حالی که انسان در نور عاشق می شود و شهدا در نور عاشق شدند.
سردار اسدی گفت: عزیزان سعی کنید به نور بیایید و عاشق شوید و بدانید مثل سردار سلیمانی، احمد کاظمی، ابراهیم همت و ... به عشق خواهید رسید.

همچنین سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسدارن سخنران دیگر این مراسم بود که در سخنانی بیان داشت: فرماندهان ما سینه هایشان گنجینه ای است تمام نا شدنی از اسرار و شگفتی های یک جنگ استثنایی تاریخ اسلام بعد از عاشورا.
وی افزود: کسانی که اینجا هستند بیرق های جهاد را بر افراشتند و هرگز در مقابل اراکم شوکت ظاهری آن روز جهان که دست به دست هم داده بودند نترسیدند. قلب هایشان آرام و مطمئن بود.
فرمانده سپاه اظهار داشت: فرماندهان ما اهل تواضع بودند و مونس و هم سفره نیروهایشان بود. تفاوتی بین آنها حس نمیشد و در شخصیت وارسته بودند. امروز این افتخارات ما که حیات و عزت و جاودانگی دارند.
وی گفت: امروز در محضر شهدای شاهدی مثل خورشید پر افتخار تاریخ اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید کاظمی و ... میزبان ما هستند.
سلامی بیان داشت: در جنگ همه چیز را در نظر میگیرند، ظرفیت نظامی، جو، دشمن و ... زیرا جنگ با حیلت و ممات ملت ها ارتباط دارد. کسی پیروز می شود که بتواند معادلات پیروزی را بسازد و قوی‌تر باشد.
وی افزود: شگفتی جنگ ما در این است که وقتی نبردی با گستره جهانی شکل می‌گیرد آن هم علیه ملت مظلوم ما در حالی که آمادگی جنگی در این مقیاس را ندارد، این ملت چطور پیروز می شود؟
وی گفت: حقیقت آن امام و ولی مسلمین است که می داند عقبه سیاسی این جنگ جهانی است. ژرف اندیش است و نگاه نافذ خود را به دشمن می دوزد و به دریای درون آنها نفوذ دارد.
میداند این نبرد با یک اعتلاف ناشناخته، واقعی است. همه امپراتطورهای جهان دست به دست هم دادند و جغرافیای وسیعی دارد.


سرلشکر پاسدار حسین سلامی ادامه داد: بعد از عاشورا این نابرابر ترین جنگ تاریخ بشر است.

سردار سلامی گفت: اینجا جنگ و زندگی دیگر با هم جدا نیستند. وقتی همه میجنگند و جاودانگی را در جنگ می‌بینند، وقتی رهبری در فاصله ای کوتاه شهادت را در جامعه ای ترویج کند. کسی که از مرگ نترسد هیچ کسی بر او پیروز نمیشود.
وی افزود: جاری شدن تدبیر بر اثر شجاعت است و این معادله ای است که امام می سازد که از غرش هواپیماها و توپ ها نلرزند، انسانهایی با ثبات قدم. چون جنگ افزارها همه بی اراده هستند و انسانها و روح ها و قلب ها میجنگند.

امام معمار قلب های مستحکم بود و ظرف نصرت الهی را فراهم کرد. راه بود و راهنما. آرامش می آفرید و صبر توکل و استقامت و ایات الهی را تفسیر میکرد و مصداق میداد برای نظریاتی که میداد.

وگرنه بر اساس معادلات رایج باید دشمن پیروز می‌شد.

آیا اگر این دل های مطمئن نبود کسی میتوانست از اروند عبور کند و ‌بدون اتش مقابل دشمن بایستد و رمل ها را بپیماید؟ امکان ندارد! هرگز

باید یکی کاسه سر خود را به خدا عاریه میداد. پس راز اصلی این پیروزی که همه دشمنان را نا امید و خسته کرد همین بود.

جنگ تمام شد اما تهدید دشمن در اشکالی پیچیده تر و‌نزدیک‌تر و جدی تر ادامه یافت.

اما دشمن را فراری داد و رهبر عزیزمان او را تعقیب داد و در اقصی نقاط دور دست قدرت ساخت و موفقیتی برای او‌ به جا نگذاشت و اجازه نداد اهداف سیاسی خود را در جهان اسلام پیاده کند.

این الگو تکثیر شد و‌جوانان مقاومت اسلامی با الگوی ایران سلاح به دست گرفتند و‌زمین خدا را برای دشمنان خدا به آتش کشیدند.

در عرصه تحریم اقتصادی هم ایستاد. او‌حکیم و ژرف اندیش و‌مقاوم و‌مدبر است و‌دشمن را خوب میشناسد و فرمول غلبه بران را میداند و هم تحمل دشمن را میداند و هم ملتش را.

امروز هم نام ملت ایران را کنار رهبرش با شرف و‌حریت و اقتدار میشناسند و میدانند این ملت صلح و عزت را هم مقتدرانه میخواهد زیرا در دنیای امروز یا باید ضعیف و‌تسلیم و ذلیل بود یا قوی و مقتدر و عزیز. راه وسطی وجود ندارد.

امکان ندارد بدون صبر بشود جلوی دشمن ایستاد. بدون اقتدار عزت و‌کرامت ممکن نیست.

و ما تصمیم گرفته ایم این راه را تا اخر با رهبرمان بپیماییم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول