اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ترکیه به مراحل نهایی واکسن کرونا نزدیک می‌شود

وزیر صنعت و فناوری ترکیه اعلام کرد فرایندهای بالینی تولید سه واکسن برای مقابله با ویروس کرونا درحال انجام است و یک واکسن به زودی وارد فاز بالینی آزمایش می‌شود.

ترکیه به مراحل نهایی واکسن  کرونا نزدیک می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌صباح، مصطفی وارانک، وزیر صنعت و فناوری ترکیه در بازدیدی از شرکت داروسازی وتال (توسعه دهنده واکسن کووید ۱۹) اعلام کرد فرایندهای بالینی تولید سه واکسن برای مقابله با ویروس کرونا درحال انجام است. به محض تکمیل فرایند تایید رسمی، آزمایش بالینی آنها آغاز می‌شود.

مصطفی وارانک گفت:  ۲ واکسن بالقوه کووید ۱۹ مرحله آزمایش روی حیوانات را تکمیل کرده‌اند و یکی از آنها وارد فاز آزمایش بالینی می‌شود.

به گفته وی، فرآیندهای بالینی برای سه واکسن در حال انجام است؛ پس از اتمام مراحل صدور گواهینامه، تولید واکسن برای آزمایشات انسانی آغاز می‌شود.

وزیر صنعت و فناوری ترکیه گفت: دانشمندان ترکیه تلاش زیادی کرده‌اند و در کار خود در زمینه واکسن و داروی کرونا مصمم هستند. 

در اوایل این ماه، ترکیه آزمایشات فاز نهایی واکسن چینی ویروس کرونا را آغاز کرد؛ مقامات ترکیه اخیراً اعلام کرده‌اند که یک واکسن برای کرونا در اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول