اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

۸۰ کیلومتر پیاده‌روی جهادی هیأت نورالرضا در کرمان/ روضه‌های کوچک روستایی

مسئول هیأت نورالرضا گفت: امسال به نیت پیاده روی اربعین ۸۰ کیلومتر پیاده‌روی جهادی طی ۵ روز در روستاهای کرمان خواهیم داشت و در طول مسیر بسته ارزاق، لوازم‌التحریر و ماسک توزیع می‌کنیم تا به روستای هدف برای فعالیت‌های عمرانی برسیم.

۸۰ کیلومتر پیاده‌روی جهادی هیأت نورالرضا در کرمان/ روضه‌های کوچک روستایی

محمود مدینه‌نگاه، مسئول هیأت نورالرضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا دولت عراق اعلام کرد که پذیرای زائران خارجی از جمله ایران نخواهد بود و این برای اعضای هیأت ما که هرسال با برپایی موکبی در عراق برای خدمت به زائران مشغول می‌شدند، بسیار تاسف‌آور و ناراحت‌کننده بود؛ بنابراین تصمیم گرفتیم پیاده‌روی امسال را به گونه‌ای متفاوت برگزار و از انفعال دوری کنیم.

وی افزود: گروه جهادی نورالرضا (ع) زیرمجموعه هیأت، چند سالی است که در روستای کهوربیگی در نزدیکی شهرستان جیرفت استان کرمان به خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان منطقه می‌پردازد و امسال تصمیم گرفتیم به نیت پیاده‌روی اربعین از روستای نورآباد در ۸۰ کیلومتری این روستا طی پنج روز پیاده‌روی کنیم.

مدینه‌نگاه گفت: از این مسیر از ۱۵ روستا عبور خواهیم کرد که در این روستاها با شناسایی صورت گرفته از قبل توزیع ماسک، بسته ارزاق و لوازم‌التحریر خواهیم داشت و بنا داریم در طول مسیر نیز در این روستاها اسکان پیدا کنیم و مجلس روضه کوچکی نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برپا کنیم تا در نهایت به روستای هدف یعنی کهوربیگی برسیم.

مسئول هیأت نورالرضا (ع) گفت: در مجموع تاکنون با کمک‌های مردمی به ارزش ۳۵ میلیون تومان، ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر، ۲۰۰ بسته ارزاق و ۲ هزار ماسک تهیه شده است که در این روستاها توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع برای این فعالیت جهادی ۶۰ نفر از میان ثبت‌نام‌شدگان انتخاب شده‌اند که در نهایت به دلیل بیماری کرونا و رعایت بیشتر دستورالعمل‌ها تعداد افراد را به ۳۰ نفر کاهش دادیم، تصریح کرد: این پیاده‌روی از روز جمعه ۱۱ مهرماه آغاز خواهد شد و بناست در روستای کهوربیگی، ساخت یک مدرسه سه کلاسه، پنج خانه برای کپرنشینان منطقه و تکمیل یک مسجد را پیگیری و نهایی کنیم که این پروژه‌ها از روند فعالیت‌های عمرانی گذشته گروه جهادی باقیمانده است و ان‌شاءالله تکمیل خواهد شد.

مدینه‌نگاه در پایان خاطرنشان کرد: مردم و خیران می‌توانند کمک‌ها و نذورات خود را برای موکب‌های اربعین امسال باتوجه به تعطیلی پیاده‌روی برای این کمک‌رسانی اختصاص داده و به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۹۲۱۹۸ به نام گروه جهادی واریز کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول