اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو خواستار خویشتن‌داری آذربایجان و ارمنستان شد

وزارت خارجه روسیه با دعوت کردن دولت‌های آذربایجان و ارمنستان به خویشتن‌داری در موضوع قره‌باغ، گفت تشدید تنش‌ها در این منطقه خطرناک است.

مسکو خواستار خویشتن‌داری آذربایجان و ارمنستان شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با شدت گرفتن دور جدیدی از تنش‌های نظامی بین دولت‌های آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ»، دولت مسکو خواستار خویشتن‌داری طرف‌ها در این موضوع شد.

به نوشته توئیتر شبکه «الجزیره»، وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای گفت: «از طرف‌های خارجی می‌خواهیم در موضوع تنش‌های قره‌باغ کوهستانی، خویشتن‌داری کنند».

در این بیانیه آمده است: «افزایش تنش‌ها در منطقه قره‌باغ بسیار خطرناک است و دو طرف بعد از وقفه‌ای طولانی، در حال استفاده از تسلیحات سنگین [در این منطقه] هستند».

بر این اساس، وزارت خارجه روسیه همچنین افزود که به صورت مداوم با واشنگتن و پاریس درباره تشدید تنش‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی در تماس است.

از سرگیری درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در نشست اضطراری با نمایندگان پارلمان این کشور درباره درگیری نظامی با جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ایروان ممکن است به طور رسمی استقلال جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی(جمهوری آرتساخ) را به رسمیت بشناسد.

دو روز پیش از آغاز درگیری‌ها، سفارت آمریکا در باکو و ایروان از شهروندان آمریکایی خواسته بود وارد منطقه مورد مناقشه نشوند.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

وزارت دفاع حکومت منطقه مورد مناقشه قره‌باغ که تحت حمایت ارمنستان قرار دارد، می‌گوید در درگیری‌های روز یکشنبه با جمهوری آذربایجان، ۴ بالگرد، ۱۵ پهپاد و ۱۰ تانک این کشور نابود شدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول