اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نقشه راه معادن استان سمنان از واگذاری تا بهره‌برداری تدوین شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: نقشه راه، روش راه و استراتژی مشخص برای معادن این استان از واگذاری تا بهره‌برداری تدوین شود.

نقشه راه معادن استان سمنان از واگذاری تا بهره‌برداری تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد صبح امروز در جلسه مولدسازی معادن استان سمنان با بیان اینکه نیاز است تا یک برنامه علمیاتی بر اساس آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته در زمینه مشکلات معادن استان تدوین و ارائه شود، گفت: نقشه راه، روش راه و استراتژی مشخص از واگذاری تا بهره‌برداری برای هر یک از معادن استان با قید زیرساخت، توجیه اقتصادی، اهلیت متقاضی و سایر موارد در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که دارای سابقه فرآوری مطلوب و مناسب در حوزه مواد معدنی هستند، در اولویت برای واگذاری معادن قرار گیرند، خاطرنشان کرد: متولی اصلی حوزه معدن در استان، سازمان صمت است و باید مشکلات در این حوزه به‌منظور کاربردی‌تر شدن و تخصص بودن جلسات، در قالب ایده برای دستیابی به نتیجه مطلوب، در جلسات مطرح شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تأکید کرد: در بحث معادن، ممیزی کامل به‌منظور به دست آمدن شناخت در این بخش صورت گیرد که با تحقق مطلوب این مهم، نیازها شناسایی و احصا می‌شود.

شریفی‌نژاد ادامه داد: در بخش معدن در استان سمنان باید به‌صورت جدی اقدامات لازم صورت گیرد تا شاهد تحول و تغییر مطلوب در این حوزه باشیم و با عبور از مرحله طرح مسأله، به حل مسائل و مشکلات و توسعه معادن و رشد اقتصادی استان دست یابیم.

وی ضمن تأکید بر به‌روزرسانی اطلاعات و آمار و ارقام در این بخش، اظهار کرد: مطالعات ایمنی ویژه در خصوص ۹ مورد معدن استان که به دلیل عدم ایمنی مناسب به تعطیلی رسیده‌اند در دستور کار قرار گیرد تا در صورت امکان مشکلات برطرف و با ایمنی کامل به چرخه تولید بازگردند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول