اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اشتغال ۳۵ نفر با تولید سالانه ۴۰۰ تن قارچ خوراکی در روستای ولی آباد قرچک

فرماندار شهرستان قرچک گفت: در صورت بهره‌برداری از پروژه ساخت سوله‌های پرورش قارچ که هم اکنون ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اشتغال ۳۵ نفر با تولید سالانه ۴۰۰ تن قارچ خوراکی در این روستا محقق می‌شود.

اشتغال ۳۵ نفر با تولید سالانه ۴۰۰ تن قارچ خوراکی در روستای ولی آباد قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، بهمن خطیبی صبح امروز در جریان بازدید از عملیات ساخت سوله پرورش قارچ خوراکی در این روستا اظهار کرد: این سوله درصورت بهره‌برداری، سالانه ۴۰۰ تن قارچ خوراکی تولید می کند و ۳۵ نفر نیز به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه مساحت محل احداث این پروژه دو هکتار بوده و مساحت طرح(احداث سوله‌ها) ۱۸۰۶ مترمربع است، عنوان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۶۸ درصد بوده و تا این مرحله از کار برای این پروژه حدود ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار قرچک اضافه کرد: در راستای عمل به فرموده مقام معظم رهبری در سال جهش تولید حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید بیش از گذشته در دستور کار قرار گرفته و در حوزه کشاورزی نیز هدف جذب سرمایه گذاران، افزایش سرانه تولید، بهبود کیفیت محصولات کشاورزی و حمایت از اشتغال در حوزه کشاورزی و دامپروری است.

خطیبی همچنین با اشاره به اینکه ایران جزو رتبه‌های نخست تولید قارچ خوراکی در دنیا است، خاطرنشان کرد: در حوزه پرورش قارچ خوراکی علاوه بر تأمین سرانه مصرف داخلی، با شرط بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل می‌توان به رونق صادرات این محصول اندیشید و روستاها را به عنوان رکن مهم این موضوع در نظر گرفت.

گفتنی است بهمن خطیبی فرماندار قرچک به همراه حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان و رشیدیان بخشدار مرکزی از عملیات ساخت سوله پرورش قارچ خوراکی در روستای ولی‌آباد بازدید کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول