اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ضرورت ارتقای تجهیزات آتش‌نشانی و ایمنی/ تجهیزات موجود برای عملیات در ساختمان‌های بلند کافی نیست

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: ایمنی موضوع مهمی است که متناسب با رشد صنعت و افزایش منازل چند طبقه، گسترش مراکز بزرگ تجاری و صنعتی باید ارتقا پیدا کند و این مهم نیازمند تجهیزات به‌روز و پیشرفته و آموزش مستمر آتش‌نشانان است.

ضرورت ارتقای تجهیزات آتش‌نشانی و ایمنی/ تجهیزات موجود برای عملیات در ساختمان‌های بلند کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیش از ظهر امروز مراسم بزرگ‌داشت روز آتش‌نشان در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد برگزار شد.

عنایت‌الله راهنورد در این مراسم گفت: در سال 1359 در چنین روزی با حمله هوایی رژیم بعث عراق به پالایشگاه نفت آبادان تعدادی از آتش‌نشانان ایران اسلامی که برای اطفای حریق به این پالایشگاه وارد شدند در اثر حمله مجدد موشکی مظلومانه به شهادت رسیدند که روزنگار هفتم مهرماه یادآور تلاش‌ها و فداکاری‌های این سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد ادامه داد: همه ما آرزومندیم که در کشور عزیزمان شاهد هیچ حادثه‌ای نباشیم و این موضوع زمانی محقق می‌شود که آگاهی مردم در خصوص عوامل بروز حوادث افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی موضوع مهمی است که متناسب با رشد صنعت و افزایش منازل چند طبقه، گسترش مراکز بزرگ تجاری و صنعتی باید ارتقا پیدا کند و این مهم نیازمند تجهیزات به‌روز و پیشرفته و آموزش مستمر پرسنل آتش‌نشان است.

وی تصریح کرد: در ساختمان‌های بلند و زمانی که حجم حریق زیاد باشد نیازمند خودروهای نردبان‌دار بلند هستیم که به دلیل قیمت بالای 500 میلیارد ریالی و عدم توانایی خرید آن، فراهم نیست و لذا از مسؤولان استانی خواهشمندیم در این زمینه مهم ما را یاری دهند.

در ادامه بهادر عبدالغنی در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان گفت: از همه پرسنل آتش‌نشانی که عاشقانه و دلسوزانه مشغول به فعالیت هستند، در زمان بروز حادثه با تعهد و فداکاری به دل آتش می‌زنند و از جان و مال مردم در مقابل آتش‌سوزی و حادثه دفاع می‌کنند، تشکر می‌کنم.

شهردار شهرکرد ادامه داد: ما در مجموعه مدیریت شهری دچار مشکلاتی از جمله خدمات‌رسانی به ساختمان‌های بلند هستیم و پیگیر تامین اعتبار برای خرید نربان‌های بلند آتش‌نشانی هستیم که سایر دستگاه‌ها می‌توانند ما را در این زمینه کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه کشور برای شکست کرونا بسیج شده‌اند و یکی از سازمان‌هایی که در این زمینه تلاش بسیاری داشت سازمان آتش‌نشانی بود که وظیفه سم‌پاشی و ضدعفونی کردن معابر را عهده‌دار شد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول