اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رفع ضعف‌های فارس در کتاب‌خوانی به درخشش این شهر فرهنگی کمک می‌کند

مدیرگروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: شیراز بی تردید پردرخشش ترین شهر ایران در حوزه فرهنگی است اما در حوزه کتاب ضعف‌هایی دارد که فاصله ما با کشورهای رقیب را برجسته می‌سازد.

رفع ضعف‌های فارس در کتاب‌خوانی به درخشش این شهر فرهنگی کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالمهدی مستکین صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های شهرداری در حوزه کتاب و کتابخوانی از رقابت ۱۹۶ کشور برای کسب عنوان پایتختی کتاب خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه پیوند میان کتابخوانی و کیفیت زندگی موجب می‌شود مردمانی شاد پرورش یابند، افزود: اینکه شهروندان فنلاندی به عنوان شادترین مردمان دنیا معرفی می‌شوند به دلیل میزان کتابخوانی آنهاست، زیرا شهروندان این کشور در طول سال به طور میانگین ۲۵ کتاب مطالعه می‌کنند.

مستکین با اشاره به اینکه هرچه میزان کتابخوانی افزایش یابد شادی پایدار ایجاد می‌شود، ادامه داد: باید در کنار خردورزی، شادی پایدار در میان شهروندان ایرانی گسترش یابد و لذا  وقتی کتاب در صدر برنامه‌های شهرداری قرار گیرد هزینه‌های این نهاد هم برای اداره شهر کاهش می‌یابد و در راستای آن هویت شهر معنا پیدا می‌کند.

مدیرگروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران، نامزدی شیراز برای کسب عنوان پایتختی کتاب جهان را منوط به ایجاد گردشگری ادبی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: شیراز بی تردید پردرخشش ترین شهر ایران در حوزه فرهنگی است اما در حوزه کتاب ضعف‌هایی دارد که فاصله ما با کشورهای رقیب را برجسته می‌سازد.

معاش، پیوست دیگر کتابخوانی است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فکر معاش، اجازه کتاب خواندن به فرد نمی‌هد، افزود: در ذات مردمان ایران زمین عشق به کتاب وجود دارد و نشانه‌های آن در تاریخ پیداست اما فکر معلش این موقعیت را از مردم سلب می‌کند که نیاز است به تقویت بنیان‌های آن پرداخت.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول