اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توزیع 1600 بسته محتوای آموزشی الکترونیکی با موضوع سلامت و امور بهداشتی در کردستان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از توزیع بیش از یک‌هزار و 600 پک محتوای علمی – الکترونیکی با موضوع سلامت و امور بهداشتی ویژه مدارس استان در قالب لوح فشرده خبرداد.

توزیع 1600 بسته محتوای آموزشی الکترونیکی با موضوع سلامت و امور بهداشتی در کردستان

افشین خوش گوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با تلاش مجدانه مراقبین سلامت استان کردستان، تعداد یک‌هزار و 600 لوح آموزشی (Autorun) ویژه دانش‌آموزان، والدین و همکاران فرهنگی با موضوع سلامت و امور بهداشتی بین مدارس استان کردستان توزیع شد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این اقدام خاطر نشان کرد: هدف از این امر مهم، فرهنگ سازی و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه، دانش‌آموزان، والدین و همکاران معزز فرهنگی مبنی بر آموزش راههـای مقـابله و کنترل بیمـاری کرونا است.

وی یادآور شد: تمامی اطلاعات از منابع معتبر علمی استخراج و با همکاری مراقبین سلامت استان کردستان در قالب‌های پـاورپوینت، فیلم، بروشور، PDF ، پوسـتر و غیره  تهیه و منتشر شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان آموزش و پرورش استان کردستان اضافه کرد: تهیه و تـدوین این لوح‌های آموزشی بـا محتوای علمی الکترونیکی سـلامت و امور بهداشتی مشتمل بر پنج بخش مجزا شامل: بهداشت فردی و اجتماعی، بهداشت محیط، پیشگیری و خودمراقبتی، تغذیه و والدین، همکاران و سفیران سلامت با هدف دانش‌افزایی، الگوبرداری و دسترسـی به منـابع، در اختیـار کلیه واحـدهای آموزشی قرار گرفته است.

خوشگوار همچنین از اجرای طرح کوچ خبر داد و بیان کرد: پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش‌آموزان به گونه‌ای طراحی شده است که هم خانواده‌ها و هم مدرسه در اجرای آن مشارکت مستقیم دارند.

وی افزود: با توجه به خطرات و معضلاتی که چاقی می‌تواند برای نسل آینده ایجاد کند، لازم است علاوه بر آموزش و پرورش، سایر بخش‌ها و دستگاه‌ ها نیز با یک نگاه فرابخشی در اجرای آن کمک حال آموزش و پرورش باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان به کاهش سه درصدی دانش‌آموزان چاق و دارای اضافه وزن به عنوان یکی از اهداف کمی طرح اشاره کرد و گفت: تلاش این طرح بر آگاه‌سازی آحاد جامعه از تبعات و آثار منفی چاقی و اضافه وزن نسل آینده و نیز ارائه راهکارهای اجرایی و علمی برای کاهش آن در میان دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول